|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Adskille stat og kirke?
|
Jeg finder mig ikke i Hans K´s for det meste bare negative kamp imod os andre her, så til du og Arne:
Hans K sagde om åbenbaringer: "Hvilket sker fx også i forbindelse med Gudstjenester og altså ikke udelukkende i vores personlige KALDS ÅBENBARINGS ERFARINGER."
Ja, ligesom når du (Tikka) her citerer Biblen lignende på en anden måde præsternes prædikener om Biblen, sker der sommetider sådan stimulering i mig til åbenbaring, altså sammen. Derfor jeg måske snart møder frikirken istedet for bare de ´åndssvage´, som opfører sig meget vantro. Derfor også jeg vil et åndeligt fællesskab, men jeg ved ikke deres reaktioner på min spirituel anderledes gudebillede - Nok sandsynligvis endnu ´desværre´ delvist for og imod lignende Jesus om får og bukke...
Du har tidligere vist et citat om, at kristne tilbeder i Jesu navn, hvilket jeg ikke gør ved afguderi og han advarede også imod falske profeter. Dengang var Jesus Kristus tilstede hos Disciplene/Apostlene, så kunne de komme til ham, som altså er væk idag som person. Mennesket Jesus kunne ikke alt sammenlignet med Guddommen. Idag kalder jeg istedet folket ligesom om Jesus udsending Talsmanden, Helligånden.
|
|
|
|