0
registrerede
20
gæster og
131
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Tikka
Emne: Re: Adskille stat og kirke?
|
Hmm .. kan pludseligt ikke se fordelen ved adskillelse af stat og kirke med baggrund i vore snak.
Joee regenten kan blive trosfri, og fødsels attester overgår til kommunen /staten, men vi ved jo ikke hvad en begravelse kommer til at koste, ....
men økonomisk syntes jeg da, det ser ud til at blive langt dyrere for skatteborgeren med en adskillelse, hvis staten overtager alt omkring drift, minus løn til præst, selv om evt. mindre kirker måske bliver solgt, grundet for få (lille menighed) til at betale husleje, præst mm - og jordene bliver solgt, eller brugt så de indbringer en indtægt,
og tror da også, nogle som pt. er medlemmer, måske vil melde sig ud, når de selv skal betale, og kirken ikke mere er en folkekirke men et kristent trossamfund.
... Men! - selvfølgeligt, når folkekirken ikke får tilskud, skal alle andre trossamfund heller ikke modtage økonomisk støtte, så på den konto, vil der jo være en besparelse, men ved slet ikke hvor mange penge der er tale om.
Nå, men jeg kommer heller ikke til at bestemme, -- ja, det kan jo være der bliver afstemning om en sådan ændring, men mange ting der skal "pilles" ved, da det jo er en del af vores kultur.
Håber tekst er sammenhængende. Er lidt træt.
PS: Tror du i øvrigt, at kristne og muslimer vil syntes, det er ok at dyrke deres tro i samme lokale. Man kan selvfølgeligt lave en mobil skillevæg, så kors og alter mm gemmes, men bænkene, ej jeg kan ikke se det. Det skal jo også være et hus for ikke troende, eller hvad?
.
|
|
|
|