2
registrerede Arne Thomsen
,(1 usynlig),
207
gæster og
194
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Kristi himmelfart
|
Hej Thomas. Ja, hvis gensidig respekt kunne være grundtonen her på Trosfrihed.dk, så tror jeg, det hele her ville være meget mere inspirerende. De emner, vi fokuserer på, er jo ikke nogle, der kan bevises videnskabeligt 
Jeg forstår ud fra dit svar, at udtrykket "Jorden" står for kosmos/universet, samt at det er i en "falden" tilstand.
Det skønne er jo så, som du skriver:
Ny Skabelse - verden genfødt hvor alle vil opstå til nyt og uforgængeligt liv. og at du tilføjer:
Dermed er skabelsen helt central i kristendommen. Den forlades ikke. Den fuldkommes. Jeg synes, at det er en smuk tanke, at Gud Skaberen ikke skaber en verden med lidelse og død for så blot at få den til at forsvinde eller gentage sig. Men at Gud i sin kærlighed får alting til at blomstre ind i sin evighed. Min første reaktion her er, at det er store krav at stille til tilværelsen, men straks efter indser jeg, hvor meget det egentlig ligner min inspiration/drøm/håb: Elsk verden Man kunne så begynde at bore i spørgsmål som: Hvorfor en "falden" verden o.l. - men det giver kærligheden ikke rigtig plads til
Mvh. Arne
|
|
|
|