2
registrerede Arne Thomsen
,(1 usynlig),
207
gæster og
194
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Kristi himmelfart
|
Det er ikke "nedrakning" mere end Tikka "rakker" fx undertegnede og Paulus og kristendommen ned ved enhver tænkelig lejlighed (som du iøvrigt også ofte gør)
Det er en præcis skåret ud i pap og ind til benet kritik af den måde Tikka og bibelfundamentalisterne præsenterer kristendommen for os på, der er så skadeligt og ødelæggende, meget mere end ateismen er.
Det er vigtigt at der bliver rettet en præcis kritik af den Non Spirituelle bibelfundamentalistiske fremstilling af kristendommen da det ødelægger livet for utallige mennesker. Så noget der er så skadeligt skal selvfølgelig identificeres og udstilles så intetanende mennesker får en chance for ikke at blive draget ind af disse løgnehistorier om det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET.
Du vil vel ikke på en debat portal have at jeg stiltiende skal se på det hærværk som Tikka og bibelfundamentalisterne påfører kristendommen med deres Non Spirituelle forståelse fx det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET.
Eller hvordan du udvander og tømmer kristendommen for ægte indhold og mening. Hvordan du omgør kristendommen til noget den aldrig har været mens du benægter og afviser og ringeagter kristendommens kerne budskaber.
Vi er her jo på en sådan måde at vi har et ansvar for hvad vi skriver i den forstand at søgende sjæle jo kunne tænkes at læse med fra sidelinjen og ja overfor disse har nogle af os ihvertfald et samvittighedsfuldt ansvar for at kristendommen ikke bliver præsenteret for dem på en falsk og usand måde.
-0-0-0-
Der bliver nødt til at være en vis struktur og mening i de temaer og emner vi har oppe at vende - ellers er det jo bare et sted med mange ord, hvor der bliver sagt alt muligt tilfældigt meningsløst uforstandigt sludder. Der må vi jo ej heller havne.
Hvis jeg siger noget der er langt udenfor skiven håber jeg sørme også der er nogen der får øje på dette og går ind og påpeger og korrigerer mig.
-0-0-0-
Hvad der var vigtigere end hvad du gør (og hvad Tikka ikke gør) var sgu da om I forstod hvad jeg skriver og derfor stillede jer selv det spørgsmål, er det korrekt at bibelfundamentalisterne og Tikka fremstiller kristendommen som en Non Spirituel religiøs retning når sandheden er at religionshistorisk set er de paulinske skrifter de mest religiøse spirituelle åndelige skrifter verden måske nogensinde har set. Og dette er altså ikke noget jeg finder på at sige som barn/søn af Paulus, men det er der bred enighed om hos den teologiske fagvidenskab såvel som hos ateisterne der som neutrale betragter kristendommen udefra.
Paulus der bliver kaldt Åndens Apostel over alle og derefter følger hans elev forfatteren til Johannes Evangeliet.
Der er jo lagt op fra min side af til meget aktuelle væsentlige essentielle drøftelser som endda folkekirkens overlevelse afhænger af bliver drøftet.
Hvis folkekirken skal overleve må den totale Non Spirituelle forståelse Paulus og kristendommen simpelthen høre op.
For New Age pøbelen og folket ønsker SPIRITUALITET og vender sig væk fra en folkekirke der pga bibelfundamentalisternes misforståelse begrebet tro har gjort kristendommen Non Spirituel. Ja fuldstændig renset kristendommen for SPIRITUALITET og erstattet dette med blind tro - bibelkonkordantiske mentale trosforestillinger. Nøjagtig som Tikka fremstiller kristendommen og Paulus.
|
|
|
|