annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
To verdener så forskellige
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 14 gæster og 173 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.

Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:

HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder

Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Det bedste ved kristendommen

Det bedste ved kristendommen

ANSIGTET

at kristendommen - det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET har så meget fokus på og fat i ANSIGTET

Kristendommen har turdet sætte ANSIGT på TROEN

GUD og vores GUDS NÆRVÆR er ikke uden ANSIGT

Det er om noget Paulus vi må takke herfor og i naturlig følge heraf er han da også faderen til

Jesus Kristus Ikon Kristologiske Teologi

De steder i Nye Testamente der poetisk malerisk billederigt beskriver usynlige Guds Billede og Ansigt som Kristus og igennem ham også vores ANSIGT.

ANSIGTET er det mest levende

forpint
forelsket
mørkt
skriget (Edward Munk)
trist
vredt
glad
chok
bange
væmmelse
stivnet
eftertænksom
kærligt

etc etc etc etc

Kristendommens SPIRITUALITET er

ANSIGTS SPIRITUALITET

Oppe i LYSET - HOVEDET - dog HJERTE UNDERSTØTTET - så alt hvad der foregår i HJERTET kommer til udtryk i ANSIGTET - synliggøres i ANSIGTET

Er GUDS KÆRLIGHED KRISTUS som FORELSKELSEN i HJERTET kommer disse EKSTATISKE JUBEL LYKKELIGE GLÆDELIGE AFFEKT forhold synligt til udtryk i ANSIGTET

Vores NYE KRISTUS ANSIGT

Citat:
Dit ansigt, Herre, søger jeg. Skjul ikke dit ansigt for mig.". (Salme 27, 8-9)

The face of man is the most amazing thing in the life of the world; another world shines through it. It is the entrance of personality into the world process, with its uniqueness, its singleness, its unrepeatability." Nicolai Berdyaev.

Human love is intimately and profoundly bound up with the human face. The face is the entrance of the spiritual into the cosmos, but also the point of entrance of one soul into the life of the other. The face is an entreaty to love and to honor what love produces. Love is a refutation of the violence that results in death. Nicolai Berdyaev.

“The human face is the proof for the existence of God.” Max Picard.

-0-0-

Menneskets ansigt er det mest fantastiske i verdens liv; en anden verden skinner igennem det. Det er personlighedens indgang til verdensprocessen, med dens unikhed, dens enkelthed, dens ugentagelighed." Nicolai Berdyaev.

Menneskelig kærlighed er tæt og dybt forbundet med det menneskelige ansigt. Ansigtet er det åndeliges indgang til kosmos, men også indgangspunktet for den ene sjæl til den andens liv. Ansigtet er en bøn om at elske og til at ære, hvad kærlighed frembringer. Kærlighed er en tilbagevisning af den vold, der resulterer i døden. Nicolai Berdyaev.

"Det menneskelige ansigt er beviset for Guds eksistens." Max Picard.

Alene dette at komme op i ANSIGTET er en HELbredelse og en forebyggelse de utallige hjerneblødninger og blodpropper, og Alzheimers sygdom, ældre mennesker får uden rigtig at bemærke det, men som der dog på salami metode vis skær/tager et stykke af vores liv hver eneste gang.

Så alene Kristendommens paulinske

GUDS HERLIGHEDs SPIRITUALITET

og

ANSIGTS SPIRITUALITET

Vil kunne forebygge de utallige sygdomme, især for ældre mennesker, der er knyttet til hovedet og hjernen og som oftest er det der bestemmer vores alder og velbefindende lykke humør og sundhed.

Undervis og forman med al visdom hinanden med salmer, hymner og åndelige sange, syng med tak i jeres hjerte til Gud. Paulus

lad jer fylde af Ånden, tal til hinanden med salmer, hymner og åndelige sange, syng og spil af hjertet for Herren. Paulus

💕☦️💗✝️💕

Er dette indlæg LÆGELIG NØDHJÆLP FØRSTEHJÆLP til dig selv og de to andre ældre deltagere her på Trosfrihed? Især er dette mit indlæg til vores ældste og mest aktive debattør der fører sig selv og alle vi andre bag lyset - manden uden GUDS HERLIGHED og GUDS ANSIGT - manden der vidner pivfalsk om GUD i JESUS KRISTUS og dermed bedrager sig selv og alle der skulle lægge øren til hvad han skriver - ja han bedrager sig selv og alle vi andre - ja fører folk bag lyset. DERFOR ER DETTE INDLÆG SKREVET - jeg kunne ikke klare mere fra Trosfrihed Løgnens Fader.

Er dette ikke meget DRAMATISK iscenesat og meget HÅRDE ORD og ANKLAGER du retter mod manden?

Nej det er berettiget og det tjener et godt formål - nemlig LIVET - at de der lytter til hvad jeg skriver vil få et langt liv fyldt med lykke godt humør og sundhed.

At lytte til en mand der ikke vil vedkendes GUD i JESUS KRISTUS har jeg egentlig ikke noget imod - men han bagtaler og benægter og modsiger og angriber alt det GUD i JESUS KRISTUS står for - altså han angriber HJERTET ❤️ i kristendommen GUDS KÆRLIGHED KRISTUS udgydt i vore HJERTER ved Helligånden der er givet os.

GUDS KÆRLIGHED KRISTUS vores SØN FADER JEG'DU dialogiske HELbredende samspils virkelighed med GUD igennem HELLIGÅNDEN.

Alt dette om noget helt essentielle JESUS der er KRISTUS for vi kristne RELIGIONSHISTORISK om noget er VERDENSKENDT og ANERKENDT for mere end noget andet.

Det er SJÆLEN i det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET han er ude i et stort opgør og angreb imod. Djævlen i ham må have gjort dette til en mærkesag.

Citat:
I øvrigt, vær stærke i Herren og i hans mægtige styrke. Ifør jer Guds fulde rustning, så I kan holde stand mod Djævelens snigløb. Thi for os står kampen ikke mod kød og blod, men mod myndigheder og magter, mod verdensherskerne i dette mørke, mod ondskabens åndemagter i himmelrummet. Tag derfor Guds fulde rustning på, for at I kan stå imod på den onde dag, overvinde alt og bestå. Så stå da fast, spænd sandhed som bælte om lænden, og ifør jer retfærdighed som brynje, og tag som sko på fødderne villighed til at gå med fredens evangelium. Overalt skal I løfte troens skjold, hvormed I kan slukke alle den Ondes brændende pile. Grib frelsens hjelm og Åndens sværd, som er Guds ord. Under stadig bøn og anråbelse skal I altid bede i Ånden og holde jer vågne til det og altid være udholdende i forbøn for alle de hellige – også for mig, om at jeg, når jeg åbner min mund, må få ord til frimodigt at gøre evangeliets hemmelighed kendt, det, som jeg i lænker er sendebud for. Bed om, at jeg ved evangeliet må få frimodighed til at tale, som jeg skal.

I stort set hvert eneste indlæg angriber han, Trosfrihed Djævlens BedsteFader, sjælen i den kristne SPIRITUALITET:

GUDS KÆRLIGHED KRISTUS vores SØN FADER JEG'DU dialogiske HELbredende samspils virkelighed med GUD igennem HELLIGÅNDEN.

Alt dette om noget helt essentielle JESUS der er KRISTUS for vi kristne RELIGIONSHISTORISK om noget er VERDENSKENDT og ANERKENDT for mere end noget andet.

Samtidigt med at han flager med sit Jesus Kristus Ikon hykleri og samtidigt med at han fandeme skriver:

"Helt kort beundrer jeg især kristendommens kærlighedsbudskab, som jeg finder klarere end i alle andre religioner

Og så er der jo den græsk-ortodokse kirkes ikoner, især Kristus Ikoner, hvor jeg i en stor del af dem direkte oplever ren og betingelsesløs guddommelig kristen kærlighed".

Dette er/var dråben der fik mit bæger til at flyde over

Han kan lyve og manipulere med os som han lyster og ikke en eneste opdager hvad han har gang i af djævelsk bedrageri og djævelskabs kunststykker med at føre os bag lyset.

Der er jo ikke SANDHED (sammenhæng) overhovedet i hvad manden skriver.

Men igen ikke en eneste af vores aktive debattører opdager at det er djævlens snigløb vi er udsat for og at han bedrager os og fører os bag lyset.

Enten lyver han eller også ved han ikke hvad han snakker om.

Det sidste hører jeg en hviske til mig.

Selv er jeg ikke så sikker på hvad der er hvad.

Som Einstein sagde, jeg frygter ikke enkelte onde mennesker men alle de der stiltiende ser på uden at gøre noget - uden at gribe ind overfor løgn og ondskab.

Ikke en eneste her på Trosfrihed griber ind overfor Arne's bedrag og hykleri og føren folk bag lyset.

-0-0-0-0-
-0-0-0-0-0-
-0-0-0-0-

GUDS KÆRLIGHED KRISTUS vores SØN FADER JEG'DU (Guds Børn) dialogiske HELbredende samspils virkelighed med GUD igennem HELLIGÅNDEN.

Sålænge Trosfrihed Djævlens BedsteFader angriber

SJÆLEN (essensen) og HJERTET (kærligheden)

ANSIGTET (glæden lyset livet)

HOVEDET (sandheden og forstandigheden)

i den KRISTNE SPIRITUALITET

Skal han ikke upåtalt hykle og bedrage os og føre os bag lyset med sit Jesus Kristus Ikon og snak om at den guddommelige kristne kærlighed optager ham

I så fald skulle han trække tilbage alle sine konstante angreb på

GUDS KÆRLIGHED KRISTUS vores SØN FADER JEG'DU (Guds Børn) dialogiske HELbredende samspils virkelighed med GUD igennem HELLIGÅNDEN.

-0-0-0-0-

Har du det godt nu HansKrist?

Ja - for hvis al vores debat aktivitet her på Trosfrihed overhovedet skal give nogen mening for os selv og andre - så skal hvad jeg lige har skrevet siges uden omsvøb

Vores kamp imod falske ideer - hykleri løgn og bedrag hvor vi bliver ført bag lyset og går glip af livet - er med ord - det talte eller skrevne ord. Og det er hvad jeg benytter mig af og er i min gode ret til.

"Jeg synes også det er okay og at dette dit indlæg er helt på sin plads HansKrist" men jeg håber at du fortsætter med at skrive om "Det bedste ved Kristendommen" om den der ANSIGTS SPIRITUALITET du retteligen har fået øje på har opdaget. Og jeg tror lægerne og vores sundhedsvæsen er dig inderligt taknemmelig da du vil kunne redde masse af liv hvis din forståelse af den kristne ANSIGTS SPIRITUALITET blev udbredt.

Det er så LYST og LIVSBEKRÆFTENDE som ANSIGTET selv kun kan være og så fyldt med HOVED og SANDHED (FORSTAND) og det understøttes af og beror på GUDS KÆRLIGHED KRISTUS der ved TROEN bor i HJERTET der alene er hvorfra den GNIST findes der kan antænde og få HELLIGÅNDEN til at BRÆNDE.

❤️🔥

KRISTUS PASSION og LIDENSKAB - BRÆNDENDE KÆRLIGHED - HVIDGLØDENDE ENTUSIASME og ENGAGEMENT i verden - det er ren PAULUS - PAULINSK

Alt dette KÆRLIGHEDENS FLAMMEHAV i STRÅLEGLANS som GUDS HERLIGHED på GUDS ANSIGT KRISTUS og OS

En FORELSKELSE kan ikke skjules for forældrene

Sådan skal også vores "i Kristus SPIRITUALITET" være - det skal kunne ses - vores ANSIGT skal afsløre og åbenbare forholdet

Vi skal turde sætte ANSIGT på vores "i Kristus SPIRITUALITET"

AMEN

At sætte ANSIGT på vores kristne TROsLIVs SPIRITUALITET

💕✝️💗☦️💕

Et Jesus Kristus Ikon er vores ANSIGT i KRISTUS

Vores SPIRITUELLE ANSIGT i KRISTUS

The face of man is the most amazing thing in the life of the world; another world shines through it. It is the entrance of personality into the world process, with its uniqueness, its singleness, its unrepeatability." Nicolai Berdyaev.

Human love is intimately and profoundly bound up with the human face. The face is the entrance of the spiritual into the cosmos, but also the point of entrance of one soul into the life of the other. The face is an entreaty to love and to honor what love produces. Love is a refutation of the violence that results in death. Nicolai Berdyaev.

“The human face is the proof for the existence of God.” Max Picard.

Dit ansigt, Herre, søger jeg. Skjul ikke dit ansigt for mig.". (Salme 27, 8-9)

Herren velsigne dig og bevare dig! Herren lade sit ansigt lyse over dig og være dig nådig! Herren løfte sit åsyn på dig og give dig fred!

Lad idag SOLEN ☀️ stå op over vores ANSIGTS smukke landskab og lad KRISTI KÆRLIGHED BRÆNDE i vore HJERTER så vi kan SE med HJERTET idag og vore ØJNE LYSER OP hvorend vi går - lad endelig munden i den suveræne livsytring talens åbenhjertigthed er løbe over med hvad der bor i HJERTET på os - KRISTUS.

Lad os bekende vores kristne TRO sammen og for hinanden. Sætte ORD og ANSIGT på vores KRISTUS TROsLIVs HELLIGÅNDS SPIRITUALITET

Og vi får en HERRENS GO DAG

på jysk hvor jeg kommer fra:

en fandens god dag - vi skulle jo nødig overdrive - så vi underspiller lidt hvor jeg kommer fra
Seneste indlæg
Den religiøse spirituelle dimension
af Arne Thomsen
30/03/2025 18:01
Eid-Al-Fitr
af somo
29/03/2025 07:50
Ramadan
af somo
23/03/2025 14:33
Lys
af Arne Thomsen
18/03/2025 15:58
Hvad er meningen?
af Hanskrist
05/03/2025 10:46
Nyheder fra DR
Sverige løfter sløret for rekordstor m..
31/03/2025 17:46
Ny nedtur til de danske aktier - laveste..
31/03/2025 17:31
Ingen togdrift mellem Struer og Thisted
31/03/2025 17:30
I Litauen er tre af fire savnede amerika..
31/03/2025 16:44
En million gamle DR-udsendelser er nu ti..
31/03/2025 16:38
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Le Pen vil gå efter appelsag før næst..
31/03/2025 17:45
Putin indkalder rekordhøjt antal værne..
31/03/2025 17:42
Løkke efter grønlandsk uenighed: Jeg e..
31/03/2025 16:58
Nødhjælp risikerer at blive misbrugt a..
31/03/2025 16:34
40-årig kvinde fundet død i bil ved Ve..
31/03/2025 16:28