Du fantastiske menneske er elsket af alle VMLere Det hersker der ingen tvivl om Hvorfor kommer jeg til at tænke på splinten i øjet For dem som har læst VML, er din forståelse af værket mildt sagt mangelfuld VML er ikke baseret på 1920ernes Paulusforskning Som sådan er der tale om en åbenbaring = Johanne Agerskov satte sig ikke ned og begyndte at studere Paulus, men blev inspireret af åndelige væsner til teksterne = hun var et medium...
Vores kære søster Lene er ved at skrive en bog - såvidt jeg husker - en introduktion til VML - som nok kunne bruges i sådan en sammenhæng her. Glæder mig til at læse den. Måske jeg en dag også skriver en bog. Hvem ved. Nu vil jeg gerne tale om det overnaturlige, for hvordan forholder VML sig til det...
VML taler ikke om en overnaturlig verden, men om en oversanselig verden = vi står altså med den sanselige og oversanselige verden, og der er tale om den samme verden = en verden. Hvis du ikke mener, at der er en "anden" verden, så må du forklare, hvor de døde tager hen, for de bliver jo åbenbart ikke i vores sanselige verden? Jesus kunne dog gøre sig synlig for mennesker, så...
Jeg bryder mig ikke om at fejle, for det er trættende. og skal helst undgås. Men vi lever i en mørkeverden og det har Gud forståelse for. Lad os luge ud i ukrudtet. Hver dag skal vores haver plejes og passes. Jeg vil se på noget skønt og herligt. Der må ikke være forkerte ord i min mund. Fred være med os...