1
registreret Arne Thomsen
12
gæster og
79
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Kritikkens præmisser
|
Hej Thomas
hvis det ikke er nogen hemmelighed, hvilke bøger er det så du studerer nu? Måske jeg kunne blive inspireret.
ja ham David Bentley Hart har jeg godt bemærket siger mig ret så meget når du har smidt citater fra ham af.
Ihvertfald omkring mine undersøgelser af om der findes Teologisk eller Kristologisk Teologisk legitimation for de der Jesus Kristus Ikoner hos Paulus, og dermed i den tidligste kristendom, der har jeg både fundet Nicolai Berdyaev og David Bentley Hart forstår poetisk smukt at fortsætte denne diskurs (der dog er helt enestående poetisk smukt beskrevet hos Paulus) hvorfor det ligger lige til højrebenet med de der Jesus Kristus Ikon'er og Billeder som allerede Kristologisk Teologisk er poetisk smukt malerisk aftegnet på nethinden af os - så smukt poetisk taler Paulus visuelt i et Stærkt og Entydigt Klart Billede Sprog - så igen læser man Paulus det ligger lige til højrebenet med de der Jesus Kristus Ikon'er der er så tydelige mange steder i Corpus Paulus. Begrebet Gud i Kristus - diskursen om "os i Kristus" - vores "i Kristus væren" er det vigtigste meme overhovedet nogensinde - det arbejder i alle mennesker selv under bevidstheden's tærskel - på ubevidst vis. Der er så meget HEALING i det meme. Selv Dawkins tror at muslimerne i vesten før eller siden vil blive mere tolerante og mindre fundamentalistiske når de iagttager vores Frihed fra Gud i Kristus og at der hvor HERREN GUD ÅNDEN er der er også altid FRIHEDEN.
Kristendommen er heldigvis ikke blevet ramt af billedforbud og forbud mod musik og sang. Så Inkarnationen (Gud og mennesket forenet/forligt og det himmelske og jordiske forligt, eller forenet) er så smukt på malerier skildret og i klassisk musik.
Ja du har opdaget at jeg elsker det livsbekræftende jeg finder især i den urkristne paulinske "i Kristus Spiritualitet" - Spirit Christhology (Tillich).
Og det med at det ikke er en forløsning fra det jordiske og kropslige men en forløsning af og Healing og HELbredelse af disse legemer, naturen der idag lider og måske også menneskets naturlige legeme lider og har brug for en forløsning, Healing og HELbredelse.
💕✝️❤️☦️💕
In Christ the God-Man there is a revelation not only of God but also of his other-self, that is to say, of man - of a new SPIRITUAL and ETERNAL MAN. Nicolai Berdyaev
💕✝️💕
Selvfølgelig er jeg grundig i mine undersøgelser, for når Nicolai Berdyaev siger som ovenfor skal jeg jo over til Corpus Paulus og undersøge om urkristendommen billiger
"In Christ the God-Man there is a revelation not only of God but also of his other-self, that is to say, of man - of a new SPIRITUAL and ETERNAL MAN".
Det var ikke længe jeg skulle lede hos Paulus før jeg fandt denne Kristologiske Antropologiske Åbenbaring af de Nye Skabninger vi er i Kristus. 2 Kor 5.
Eller
Det Guds Nådes Kraftværk (Efeserbrevet) vi er i Kristus (i Guds Kærlighed Kristus udgydt i vore hjerter ved Helligånden der er givet os) Rom 5.
Og i Kristus har vi alle Himmelske Åndelige Velsignelser og ja meget meget mere sker på vores banehalvdel.
Gud har i sin evige nådesudvælgelse, som er åbenbaret i Jesus Kristus, inklusivt for alle, bragt det sande, det trofaste, det radikalt frie menneske på bane. Guds evige valg har her fundet sit analoge menneskelige modbillede i verden – og disse to er ét. Som indeholdt, udvalgt i ham, genfinder det enkelte menneske sig selv – her frisættes menneskets menneskelighed med baggrund i Guds evige valg. (siger Karl Barth, teologiens Einstein).
Nicolai Berdyaev der virkelig har fået øje på HELLIGÅNDENS EKSTATISKE KREATIVITET med inde over vores liv og ligefrem mener vores epoke er Helligåndens og han går vidt her - langt her:
💕✝️❤️☦️💕
💕✝️💕
The third creative revelation in the Spirit will have no holy scripture; it will be no voice from on high; it will be accomplished in man and in humanity - it is an anthropological revelation, an unveiling of the Christology of man . God awaits the anthropological revelation from man and man cannot expect to have it from God. And one cannot merely wait for the third revelation; man must accomplish it himself, living in the Spirit;
accomplish it by a free, creative act. In this act everything transcendent will become immanent.
The third anthropological revelation, in which the creative mystery of man will be revealed, is man's final freedom. Man is quite free in the revelation of his creativeness. In this fearful freedom lies all the god-like dignity of man, and his dread responsibility. The virtue of accepting a dangerous position, the virtue of daring to do, is the basic virtue of the creative epoch. MCA Nicolai Berdyaev
💕✝️💕
Nå nu fodbold
Mange Kærlige Hilsner HansKrist
|
|
|
|