0
registrerede
35
gæster og
1484
søgemaskiner online.
Key:Admin,
Global Mod,
Mod
Kladde
Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Gud er Kærlighed
Kære Jan ABC - tak for dit initiativ med Lau Sander Esbensen's bog "Gud er Kærlighed" ( = GK for eftertiden) og tak for at du er trukket i arbejdstøjet nu.
Du er en kæmpe kæmpe gevinst med dit kærlige gode humør og væsen og altid parat til at tilgive næsten fx mig.
Citat:
Jan ABC:
Hanskrist Men interessant indlæg du kommer med = har kærlighed og død ikke noget med hinanden at gøre? Jeg tror ikke Lau mener, at vi ikke skal gå i døden for vores børn - at det ikke er udtryk for kærlighed. Det er nok mere selve døden der er noget galt med, og som ikke har noget med kærligheden at gøre = hvad er døden for noget...
Tusind tak for at du læser mig Jan - det er der virkelig ikke mange der gør (dog skrev Kristian Leth til mig forleden - jo du kan tro jeg læser hvad du skriver Hans-Kristian (mine lange lidt for lange messenger beskeder til Kristian Leth))
"Det er nok mere selve døden der er noget galt med"
Ja sgu da Jan ABC - hvilket klarsyn - åbenbaring - tillykke!!!
Af alle religioner er det da i udtalt grad kristendommen der har fokus på at der er noget galt med døden.
Det begynder med syndefaldet og det finder sin løsning i Genskabelsen eller de Nye Skabninger Mennesker vi er i Kristus.
Hermed har vi mennesker igen fået kontakt til det rigtige træ i midten af Edens Have - LIVETS ÅND og dets love til EVIGT LIV. Læs Rom 7 sidste halvdel og Rom 8 i et hug.
Læs også 1 Kor 15 - især sidste halvdel hvor der virkelig er "kød på" (sorry der blev jeg fanget i at være ufrivilligt morsomt) om igen; hvor det Himmelske Menneske i sit Åndelige Legeme spøger eller leger med os. Hvilken ARKETYPE der har forandret verden for altid og skænket verden kristendommen. Gud ske tak og lov for det