1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Genføde
|
Kæreste Jan ABC - du har ret
Men først må jeg lige fortælle at jeg har lige genlæst HansKrist's første lange indlæg idag der er et svar til Tikka
Ved denne gennemlæsning dette HansKrist's lange indlæg jeg er bevæget og rørt til tårer - ja nedbrudt af kærlighed den kærlighed og store forståelse der er i mandens uhyggelige pædagogiske præcise beskrivelser af Begivenheden Kristus - Guds Kærlighed Kristus udgydt i vore hjerter ved Helligånden der er givet os.
Den oprindelige kristendom.
Hvor er han dog dygtig ham HansKrist - det må være igennem Helligåndens hjælp og assistance at han formår at forfatte disse skrifter - give kristendommen et så kraftigt udtryk.
-0-0-
Nå nu tilbage til at vi selvfølgelig skal have en snak med Tikka og Arne om de vil være med i en studiekreds (et forsøg - et tiltag på Trosfrihed aldrig set rigtig før (dog har Thomas gjort lidt noget lignende))
Første studiekreds skal være at vi læser Lau Sander Esbensen's bog "Gud er Kærlighed" kapitel for kapitel sammen og drøfter ud fra bogen om kristendommen har en fremtid og om folkekirken har en fremtid?
Lau Sander Esbensen's bog Gud er Kærlighed vil du Jan ABC give mig som en tidlig julegave og jeg vil give Tikka den som tidlig julegave og du Jan ABC og jeg vi vil splejse om at give Arne bogen som tidlig julegave.
Hvis vores studiekreds med udgangspunkt i Lau Sander Esbensen's bog Gud er Kærlighed at drøfte kristendommens fremtid og folkekirkens fremtid bliver en succes så giver vi stafetten videre til Arne og Tikka og det bliver deres opgave at finde det stof (bog eller artikler eller podcasts) hvor ud fra vi med hinanden skal studere noget sammen og derudfra drøfte med hinanden spørgsmål. Det behøver egentlig ikke være noget med kristendom - men også om vores forhold til naturen - om vi fx ikke overhovedet opfatter dette forhold som noget HELLIGT.
Jeg håber at Arne og Tikka tar JA-HATTEN på og også svare os på vores venlige henvendelse til dem.
Mange Kærlige Hilsner HansKrist
|
|
|
|