1
registreret Arne Thomsen
28
gæster og
167
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Tikka
Emne: Re: "ikke er mere"
|
vil du fortælle hvad du dog mener
Først tænkte jeg, at formulere mig anderledes …
Når Kristus er blevet alt i alle vil guds rige på jord være en realitet –
vist nok din formulering, som jeg har hørt så ofte, men jeg er ikke helt enig i den formulering, da jeg mener, bibelen både skriver om straf, dom og al magt er mig givet i himlen og på jord, for slet ikke at tale om Johannes åbenbaring, hvor Jesus er den hævnende Jesus … og menneskets egen vilje til at tilvælge troen på guds lam, som udsendt til frelse fra synd og død.
Så jeg valgte at skrive: Gudsriget er i – skulle gerne være i de troendes hjerter og adfærd, men det bliver først en realitet, for alle når de som ikke tror - ikke vil frelses - ikke mere er.
Det var specielt gudsriget - Det ny Jerusalem – det himmelske Jerusalem – der hvor gud nu bor, og som Johannes så komme ned fra himlen, der fik mig til at skrive som jeg gjorde, også udfra den forgående dialog mellem profilen Arne og jeg, og skriftstedet fra Lukas, om udslettelse --- og hvad der er kristeligt.
Og det kristelige bygger jo på jødisk apokalypse som Jesus, Johannes døberen, skribenterne Johannes og Paulus tilhørte, og i dette univers er der tale om dom, til de som ikke tilhører denne retning.
.
|
|
|
|