0
registrerede
15
gæster og
150
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Skal folkekirken fornyes...
|
@Hanskrist. Hvis ikke det egentlig var så trist at se, hvad der kommer fra Hanskrists "i Kristus væren", ville jeg smile - ja grine - ad, hvad der kommer fra ham af tilsviningsforsøg rettet mod mig
Men jeg er ikke den, der har evner og indsigt til at forstå, hvad det er, der driver Hanskrist til så voldsomt at "gå efter manden i stedet for bolden" - og i øvrigt bryde de debatregler, han selv har foreslået.
"Bolden": Lukas' ord i Bibelen om at nedslå fjender, er for mig det rene barbari - og er vel egentlig en godkendelse af kristendommens værste synder, såsom korstog, heksebrændinger og inkvisition.
Hanskrist kan tydeligvis ikke komme længere end til at ordene fra Lukas er "et tilfældigt citat" og forholder sig jo reelt ikke seriøst hertil, men søger i stedet at "heksebrænde" mig 
Samtidig får jeg en fornemmelse af, at Hanskrist ønsker at styre Trosfrihed.dk og ikke rigtig går ind for, at overskriften jo er trosfrihed.
Jeg ser kvaliteter i kristendommen - men ikke i de grovheder, der kommer fra Hanskrists elitære "i Kristus væren". M.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed
|
|
|
|