annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
Så er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Gymnasie billede
Hvem er online?
2 registrerede Hanskrist ,(1 usynlig), 28 gæster og 157 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.

Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:

HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder

Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Skal folkekirken fornyes...

Kort og godt - min uenighed med Arne den sidste måneds tid går på at jeg synes vi for Trosfriheds skyld og for hinandens skyld - skylder at vi stopper med at komme med dumsmarte bemærkninger som Christian Braad Thomsen og Arne Thomsen gør.

Hvor de finder helt tilfældige citater og sætninger i Bibelen og påstår at lige dette citat rummer:

1):

Hvad kristendom er

2):

Hvad Bibelen er

3):

Hvilken stilling har Bibelen for kristne

Dette er jo idioti at tro et enkelt citat fra Bibelen rummer svar på disse 3 spørgsmål som Christian Braad Thomsen (tilhænger af pædofili iøvrigt fordi han har misforstået Freud) og Arne gør.

Og Arne bliver ved og ved med at gentage citatet fra Lukas Evangeliet - selv om jeg har minutiøst redegjort for ham den stilling og mangel på autoritet Bibelen har hvis vi river citater ud fra den - nemlig ingen gyldig autoritet og legitimitet har overfor kristne menneskers trosliv og dets SPIRITUALITET.

Når jeg oplyser Arne om hvordan tingene hænger sammen tager han aldrig noget til sig eller kommenterer mine svar og oplysninger men han klapper i som en østers og hvad sker så jo der går nogle uger og så siger Arne Gud døde mig sgu det samme intetsigende sjofle dumsmarte snik snak igen. Det niveau at være debattør på tjener intet formål - det er ødelæggende for debat kulturen på Trosfrihed.

På den måde bliver Trosfrihed et sted hvor vi gør hinanden dummere og dummere - frem for et sted hvor vi hjælper hinanden til en større og større forståelse tingene.

Det er det lave niveau Arne nu pludselig højt op i alderen mere og mere vælger - måske fordi tingene bliver sværere og sværere for ham at have overblik over.

Som om Arne har opgivet at vi graver et spadestik dybere (som Kræn-p altid opfordrede os til - at trænge dybere og dybere ind i stoffet og ikke blive stående ved at sprede kun dumsmarte sjofle overfladiske fordomme - som ikke tjener noget godt eller konstruktiv formål).

Jeg synes Arne skulle trække i arbejdstøjet og begynde at tænke igen - bruge hovedet til at tænke med og spørge sig selv kritisk om hvordan det er han nu pludselig er begyndt at debattere.

-0-0-0-

Jeg synes det er trist også set i lyset af hvor konstruktiv og dygtig en debattør Arne kunne være for bare et par år tilbage i tid.

Men det er som om noget nu begynder at sejle for manden.

Men jeg håber han får styr over sin tanketåge og forvirring og finder tilbage til tidligere tiders større overblik over tingene.

Trosfrihed skal ikke ned på Christian Braad Thomsen's og Arne Thomsen's niveau som det har udspillet sig den sidste måneds tid fra Arne's side.

Mange Kærlige Hilsner HansKrist
Seneste indlæg
Det bedste ved kristendommen
af Hanskrist
12/04/2025 14:18
Den religiøse spirituelle dimension
af Hanskrist
12/04/2025 13:16
Misforståelsen
af somo
08/04/2025 09:34
Lys
af Hanskrist
04/04/2025 13:08
Eid-Al-Fitr
af somo
29/03/2025 07:50
Nyheder fra DR
Lette personer skal holde sig indendørs..
12/04/2025 14:16
Jomfru Ane Gade vil have mere uniformere..
12/04/2025 13:12
Israels militær har omringet Rafah
12/04/2025 13:07
Rusland: Ukraine har angrebet energiinfr..
12/04/2025 12:35
Tysklands nye regering vil gøre det lov..
12/04/2025 12:21
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Israelsk militær omringer Rafah og tage..
12/04/2025 12:36
Alvorlig trafikulykke spærrer sønderjy..
12/04/2025 11:52
Mand sigtes for hustrus død under fæng..
12/04/2025 11:51
Farverig blomsterparade fylder gader i H..
12/04/2025 11:37
Afgørende for psykiatriplan er hjælp i..
12/04/2025 11:00