1
registreret Arne Thomsen
12
gæster og
79
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Hvis et menneske mister TROEN
|
Nu kan I ikke gemmer jer længere
og slet ikke Tikka
Hvis I mister TROEN - prøv så at fortæl - beskrive - hvad det er I har mistet
For Paulus er dette at miste TROEN lig med ikke at erfare Åndens Nærværelse - Gud Hellig'Åndens Nærværelse - med dets Frugter Gaver og Velsignelser
Det er for mig og Paulus at miste vores EKSTATISKE BEGEJSTRING - ENTUSIASME ENGAGEMENT og INSPIRATION - vores HUMØR - gåpåmod livsmod og meningen med vores liv.
Nu vil jeg gerne vide hvad det er I erfarer hvis I mister TROEN - er I enige med Paulus og mig - eller er det for jer, fx Tikka det samme som at miste troen på at Jesus gik på vandet og genopstod og gik nogle uger på jorden og tog sin Himmelfart.
-0-0-0-
Jeg synes det her med TROEN (hvad det dækker over i en Ny Testamentlig paulinsk sammenhæng) er så helt centralt et emne for alt vi har talt om igennem årene da det er helt afgørende for at forstå hvordan kristendommen og det kristne trosliv og dets spiritualitet skal forstås.
Trosbegrebet - hvordan TROEN skal forstås i en Ny Testamentlig paulinsk sammenhæng er fuldstændig centralt for vores snak om religion og da især kristendom - det kristne trosliv og dets spiritualitet.
-0-0-0-0-
Fremragende HansKrist
Du giver debatten kant og nerve
Du forstår at skære ind til benet og få trukket det væsentlige essentielle principielle frem til åben debat og afgørelse - så vi undgår 20 år med igen snik snak herfra og til evigheden uden at få noget sagt
Men du kan være sikker på at Arne og Tikka og de andre svigter dig - de dukker sig forsvinder og bliver usynlige og fraværende og så dukker de op igen uden nogensinde at have svaret dig på de fundamentale grundlæggende afgørende principielle spørgsmål der skal være afgjort før man meningsfuldt kan tale videre om fx kristendom og det kristne trosliv og dets spiritualitet.
Jamen sådan er jeg blevet svigtet i årevis - ingen vil være med til at drøfte de afgørende væsentlige principielle spørgsmål der skal være afgjort før man kan tale meningsfuldt videre om fx kristendom og det kristne trosliv og dets spiritualitet
Kom nu for helvede Arne og Tikka og I andre - hvis I mener noget med debatten må I nu steppe op og deltage
|
|
|
|