1
registreret Arne Thomsen
12
gæster og
79
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Ordene - bogstaverne er ikke nok.
|
Hej Anonym. Jeg tror, jeg forstår din tankegang: Det guddommelige må stamme fra en guddom.
Imidlertid er det sådan for mig, at jeg fornmmer, at Gud er "en menneskelig opfindelse", som det er meget forståeligt, at vi har gjort, men - som jeg fornemmer det - er alt for menneskefokuseret i dette - og måske flere - universer, og som jeg ikke tror kan rummes i en person - der oven i købet ligner os mennesker og er af hankøn.
Og når jeg indser, at verdens væren ikke er en selvfølge, men et vidunderligt mirakel, så sker det af og til, at jeg fornemmer det mirakuløse som værende i - og over - alt, og jeg gribes af den allerdybeste ærbødighed og indser, at dét er ikke noget, jeg skal driste mig til at spilde håbløse kræfter på at gruble over, men i stedet - i dyb taknemmelighed over, at jeg også er værende - ser meningen med min væren i at følge den uundgåelige inspiration til indsigt, omsorg og kærlighed til alt værende - til hele miraklet.
Jeg har længe været lidt utilfreds med at bruge udtrykket: det guddommelige. Vores dialog får mig til at tænke på, om jeg hellere skal bruge udtrykket: det mirakuløse - vel vidende at intet udtryk når op til det sande
M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed
|
|
|
|