1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Tidsånd - de 12 Trin
|
Ja der er meget at grine af
Det der var at grine af var at du påstod jeg aldrig havde skrevet om de spontane suveræne livsytringer
Og vi så fandt ud af at jeg var den eneste eneste i hele Danmark der har gjort det - sat disse tre ord sammen efter hinanden
Det sjove var at du ikke kunne huske at du for mange år siden skrev at HansKrist havde inspireret dig til at få kigget på Løgstrup de suveræne livsytringer.
Løgstrup bruger vendingen "suveræne livsytringer" - man kan så finde andre steder i teksten at han karakteriserer dem værende spontane (og overvældende og uimodståelige om jeg husker korrekt)
-0-0-0-0-
Fordi når du spørger om der her på Trosfrihed er nogen der forstår HansKrist og der så ikke er nogen der melder sig på banen har du konkluderet et utal af gange at der ingen er der forstår HansKrist.
Kan du virkelig ikke huske det?
Du kan måske ej heller huske hvor meget jeg debatterede med ALH Disciple Fl Vang og Kræn-p med flere???
Jo selvfølgelig husker du godt det, derfor ved du også at der ikke bare er nogen men mange der forstår mig.
Kræn-p skrev at jeg gjorde kristendommen interessant for mennesker med et moderne naturvidenskabeligt verdensbillede. Han kaldte flere af mine indlæg brandsatte fremragende. Selv om du har blokeret mig og ignoreret mig kan dette ikke være gået din næse forbi.
Hvad det er du vil vinde ved at påstå ingen forstår mig og at hvad jeg skriver er svulstige intetsigende tomme ord forstår jeg ikke.
Hvis hvad jeg skriver er svulstige intetsigende tomme ord hvad er så dette her fra et af det 20 århundredes vigtigste religionsfilosofiske værker:
Faith is further the 'mighty creative thing' in us and the strongest of affects, most closely akin to the Greek 'enthusiasm' It even takes over all the functions which all 'enthusiasts' from Paul onwards have ascribed to the 'the Spirit'; for it is 'faith' that transform us inwardly and brings us forth anew. Rudolf Otto i sin redegørelse for Luther.
Enhver der læser det kan finde at HansKrist har sagt det samme formuleret på et moderne dansk og forklaret ned i detalje og forstået ud fra psykologi og neurovidenskab - noget vi ikke kan forlange af Luther og Rudolf Otto da neurovidenskab ikke eksisterede på deres tid som idag.
Flere svulstige intetsigende tomme ord:
Christians are a blissful people, who can rejoice at heart and sing praises, stamp and dance and leap for joy. That is well pleasing to God and doth our heart good, when we trust in God and find in Him our pride and joyfulness. Such a gift should only kindle a fire and a light in our heart, so that we should never cease dancing and leaping for joy.... If thou feelest it truly in the heart, it will be such a great thing to thee,, Rudolf Otto om Luther
Hvor har Luther dog fået disse svulstige intetsigende tomme ord fra med fed skrift og stor skrift her i indlægget? Jo fra Paulus.
Så nu ved at kristendommen ifølge Arne er fyldt med svulstige intetsigende tomme ord.
Så HansKrist det gælder ikke kun dig det gælder alle de største kristne tænkere - I er alle fyldt med svulstige intetsigende tomme ord og ingen forstår jer.
|
|
|
|