1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Tidsånd - de 12 Trin
|
Hanskrist har tidligere skrevet om at have deltaget i højere uddannelser, men har aldrig skrevet om at have haft et job
Igen du læser ikke mine indlæg - jeg har selvbiografisk fortalt rigtig meget herom.
Ja jeg har studeret psykologi og medicin og filosofi - men har ingen studiegæld da jeg arbejdede ved siden af - ikke mindst i sommerferien.
Men da jeg vendte ryggen til studenter livet har det været nogle af de her ting:
Jord og beton arbejde på akkord og arbejde på en minkfarm og oprensning af å-løb vandløb og en tid ved postvæsenet og rengøring i Magasin i Århus er nogle af de mange jobs jeg har haft og i øjeblikket er det rengøring af sommerhus for Novasol.
Gerth skrev han ikke var afhængig af nogen - jeg vil bare påpege at vi vel alle er afhængige af en indkomst også Gerth.
Jeg tror som Karl Marx at vores bevidsthed er bestemt af vores de materielle økonomiske vilkår vi frister - så har man ingen økonomiske problemer (endda en rigtig god økonomi) og er arbejdsfri så vil verdens værens miraklet kunne blive interessant (denne passive betragtning virkeligheden) men var man fattig og ikke anede hvordan man skulle få smør på brødet ville verdens værens miraklet bestemt ikke fylde i ens bevidsthed, nej så ville Paulus være interessant - da han fylder folk med entusiasme og engagement og kreativ virkelyst - stor kraft og energi og motivation til at være AKTIV - netop måske en af de vigtigste grunde til at jeg fandt Paulus interessant fordi han gav mig de store kræfter og energier det kræver at være jord og beton arbejder på akkord eller rense vandløb - å-løb der var et stort slid da vi gjorde det ved håndkraft og redskaber uden brug af maskiner for at gøre det skånsomt.
-0-0-0-
Husk du ikke læser mine indlæg Arne - selv når jeg besvarer hvad du spørger mig om så læse du ikke mine indlæg. Har lige fået besked på e-boks hvad min folkepension bliver. Har opdaget noget ATP og LD - LD bliver udbetalt som et engangsbeløb når jeg om kort tid fylder 67 men de har tabt så mange milliarder på aktier at hvad der for år tilbage var ca 30000 kr nu er knapt 20000.
At jeg havde ATP må stamme fra min tid som jord og beton arbejder og å-løbs eller vandløbs oprenser. Nå kort og godt har jeg ikke noget ved siden af min folkepension ud over ca 500 kr ATP pr måned resten af mit liv. Så hvad jeg har pr måned er nu nemt at finde ud af.
Jeg har snakket med mine nærmeste venner og de har en økonomi der er 3 gange større bedre end min - da de har været højtlønnede der har betalt meget ind til kapital pensionsordninger. En af mine nærmeste udbrød jeg har 3 x mere udbetalt pr måned end dig Hans ud over den formue jeg har bygget op.
Jeg piver ikke (stort set hele mit sociale netværk har en mega meget bedre økonomi end jeg har) - så min verden og tænkning bevidsthed ser anderledes ud end deres så vi snakker totalt forbi hinanden når vi drøfter økonomi - de lever i en fuldstændig anden økonomisk privilegeret virkelighed og derfor tænker og forbruger og har de også en fuldstændig forskellig livsstil end jeg har - og ja bevidsthed og tænkning. Så Karl Marx har fuldstændig ret i at de økonomiske materielle vilkår vi frister bestemmer vores bevidsthed og tænkning - måden vi anskuer verden på og vores snak tale hvordan vi taler om tingene.
At du finder verdens værens miraklet så fascinerende skyldes også du ikke behøver arbejde. Skulle du være jord og beton arbejder på akkord eller ud og rense vandløb - ja da ville disse dine passive betragtninger overhovedet ikke fylde hos dig men du ville have brug for en Paulus - hvor vi har passion entusiasme og engagement og kreativ virkelyst - hvor der er tale om store kræfter og energier og højt humør - ellers bliver en dag i vandløb eller jord og beton arbejde på akkord nærmest umuligt at komme igennem.
-0-0-0-0-0-
Arne:
Hanskrist fortsætter sine forsøg på at "opdrage" Gerth.
Arne forsætter at sidde på nakken af HansKrist - det begyndte i 2003 og nu 20 år efter er Arne stadig igang med samme negative udspekulerede ondskabsfulde agenda overfor HansKrist.
Personfnidder personfnidder personfnidder - men aldrig har du udvist interesse for hvad jeg skriver og besvarer jeg dine spørgsmål nævner du ikke svaret med et eneste ord men begynder blot med personfnidder og lufter dine aversioner imod mig.
Hvis vi ser måden du behandler mig på og så Gerth, så kan jeg sige dig du hos os jord og beton arbejdere blev kaldt en hykler en slimet ål og en slesk røvslikker - hvilket jo er ekstra morsomt når man tænker på hvad Gerth skriver stort set hver anden dag om sin anus liderlighed og lyst til mænd mere end kvinder. Du ville virkelig med din adfærd få problemer i det miljø - jord og beton arbejder miljøet - du ville blive gennemskuet øjeblikkeligt som hvad du er.
Sprog og tænkning har også noget at gøre med hvad vi er beskæftiget med og jord og beton arbejdere taler og tænker anderledes end en mand der læser Information forfra og bagfra og som kan tillade sig den passive tilskue rolle i livet at falde i svime over verdens værens miraklet.
Du er blottet for passion kraft og energi og engagement og entusiasme og begejstring og kreativ virkelyst -- alt det vi finder hos Paulus - i den Paulinske Urkistne Spiritualitet.
Du er blevet TILSKUER til livet og du forstår ikke at vi andre ikke også vil være passiv betragter som dig og falde i svime over verdens værens miraklet.
Men nej Arne hvis man har brug for kræfter og energier og passion og entusiasme og begejstring og engagement så vælger man Paulus frem for dig.
Arne:
Hanskrist fortsætter sine forsøg på at "opdrage" Gerth.
Ja Gerth er som en hundehvalp her på Trosfrihed - der skider og pisser indendørs i stuen og altså endnu ikke er blevet renlig og har lært hvor det er man går hen når man skal af med sit pis og lort.
Det er den Gerth hundehvalp jeg forsøger at lære at blive "renlig".
|
|
|
|