1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Tidsånd - de 12 Trin
|
Jeg har altid været afhængig af en indkomst
Gerth er ikke afhængig af nogen
Det undrer mig at Gerth dog ikke er afhængig af en indkomst
Hvis man ikke er så skal man jo have en flere millioner kroner formue
Det er den erklærede uafhængighed jeg ikke forstår
De fleste af os (hvis vi ikke er mange millionærer) er dog afhængige af en indkomst - hvilket jeg også troede Gerth var - egentlig går jeg også ud fra han er
Selv en frelserskikkelse som Gerth er vel afhængig af andet end den fundne helligånd
Måske en stor stor stor opdagelse at opdage at være afhængig af en indkomst
Ihvertfald svært at få mad på bordet og tag over hovedet og varme i hytten og strøm til alle de vore apparater vi omgiver os med og ja internet og mobil netværk koster også - hvis vi ikke har enten en indtægt eller en mange millioner formue
Men måske Gerth ikke ønsker at tænke sådan - selv om det vel er begyndelsen på at forstå hvordan virkeligheden hænger sammen
Mere åndelig er ingen vel end de er afhængige en indkomst eller en mange millioner formue
Måske faktisk det med pengene er noget af det mest interessante
Måske det er penge - at du har så rigeligt af dem - det der gør at du synes verdens væren er et større mirakel
Måske det også skyldes at Gerth ikke behøver bekymre sig om penge der gør at han er blevet et med helligånden
Ihvertfald sagde Marx at vores bevidsthed er bestemt af vores økonomiske vilkår
Så måske din ide/bevidsthed om verdens værens miraklet og Gerth's om helligånden har at gøre med jeres økonomiske situation -- dette ville ihvertfald Karl Marx hævde at der er en nøje sammenhæng der
|
|
|
|