0
registrerede
47
gæster og
144
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Skal Trosfrihed lukkes?
|
Min kommentar til ovennævnte påstand om mig:
Men Arne blev fuldstændig tosset da jeg nævnte dette kollektive moralske ansvar der altid er i en gruppe. er, at at vi deltagere jo ikke har "et kollektivt moralsk ansvar" for hinanden.
Det ansvar, vi har, er at følge Debatreglerne.
Og gør nogen ikke det, er det en sag for Admin - ikke for os andre.
I den aktuelle situation, hvor det jo handler om Gerth, er min forståelse, at Gerth åbenbart har et behov for at udtrykke sig her på Trosfrihed.dk. Og så vidt, jeg kan se, handler dét, som Gerth skriver, for det meste alene om ham selv. Jeg læser det, og mit generelle indtryk - rigtigt eller forkert - er, at Gerth ikke har det godt - hverken med verden eller sig selv.
Så vidt jeg ved, kan det i en sådan situation være gavnligt netop at skrive om sig selv.
Så hver gang jeg læser et indlæg fra Gerth håber jeg på, at det gavner ham.
Jeg ville egentlig også gerne gå i dialog med Gerth, men det er endnu ikke lykkedes mig at finde vej dertil.
Min konklusion er således: 1. Gerth er et menneske i nød, og at det var ønskeligt, om vi på Trosfrihed.dk kunne hjælpe ham i frugtbare dialoger i et fælles kollektivt ansvar - uanset hvor vanskeligt dette måtte være. 2. Gerths overtrædelser af debatreglerne er vel til at udholde - og dem tager Admin sig jo af.
M.v.h. Arne Sandhedens mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed
|
|
|
|