0
registrerede
8
gæster og
118
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Religion og krigen i Ukraine – Hvad siger Bibelen?
|
nej det himmelske og jordiske er netop forenet i Kristus
men dit anus underliv uden kærlighed er en perversitet min ven
det fører til udskejelser og opløsning
det er ikke OPBYGGELIGT uden kærlighed og mening/Ånd som det er - det er blot her og nu voldsom sanselig forvirring uden meningsfyldt fremtid, uden hjerte og kærlighed, uden hjerne og Ånd, mening og fremtid - sigte og gode meningsyldte intentioner
ufatteligt mange mennesker går til grunde i lir og svir fordi de mister overblikket, meningen, mister fremtiden og taber kærligheden
men tro nu ikke pga hvad jeg skriver at vi ikke har guddomsfylden i kød og blod - for det har vi i Kristus hvor det himmelske og jordiske jo netop er forenet -
vi taler også om in carno - på dansk inkarnation - så der er meget tyngde hvorfor de kristne ofte er klippefaste muskelstærke - kropslig set velfunderet fordi de bygger på klippen Kristus
sørme vores krop er en bygning, bolig vi har fra Gud - hvorfor usikkerhed nervøsitet og forvirring og svækkelse ikke hører med --- hvilket psykiatrien kunne lære ikke så lidt af:
Hver enkelt af os har fået nåden givet som gave tilmålt af Kristus...
for at udruste de hellige til at gøre tjeneste, så Kristi legeme bygges op, indtil vi alle når frem til enheden i troen og i erkendelsen af Guds søn, til at være et fuldvoksent menneske, en vækst, som kan rumme Kristi fylde. Da skal vi ikke længere være uforstandige børn og slynges og drives hid og did af hver lærdoms vind, ved menneskers terningkast, når de med snedighed fører os på lumske afveje, men sandheden tro i kærlighed skal vi i ét og alt vokse op til ham, som er hovedet, Kristus. Ud fra ham føjes hele legemet sammen og holdes sammen, idet hvert enkelt led hjælper til med den styrke, det har fået tilmålt, så legemet vokser og opbygges i kærlighed.
Lad derfor ikke nogen dømme jer på grund af mad eller drikke, eller på grund af fester eller nymåne eller sabbatter. Det er kun en skygge af det, som skal komme, men legemet selv er Kristus. Lad jer ikke frakende sejrsprisen af nogen, som går ind for falsk ydmyghed og engledyrkelse, fordyber sig i egne syner og uden grund er indbildsk i sit verdslige sind, og som ikke holder sig til ham, der er hovedet, og ud fra hvem hele legemet, støttet og sammenholdt af sener og led, vokser Guds vækst.
-0-0-0-
Ved I ikke, at de, der er med i et løb på stadion, alle løber, men kun én får sejrsprisen? Løb sådan, at I vinder den! Men enhver idrætsmand er afholdende i alt – de andre for at få en sejrskrans, der visner, men vi for at få en, der ikke visner. Jeg løber derfor ikke hid og did, og jeg er ikke som en bokser, der slår i luften. Jeg er hård ved min krop og tvinger den til at lystre, for at jeg, der har prædiket for andre, ikke selv skal blive forkastet.
|
|
|
|