1
registreret Arne Thomsen
12
gæster og
79
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Hvad laver vi her på jorden...
|
Hej Tikka. Ja, det er jo fascinerende tænkning, du her præsenterer, synes jeg. Du skriver:
Der ville ingen verden være uden liv Og så tænker jeg: Er planeten Mars ikke en del af verden? Er Mars levende? Og hvad med resten af dette univers? Måske du tænker på andet end biologisk liv? Og du skriver:
men - du tror, der altid har eksisteret en gud/livskraft … det syntes jeg er logik. For der kommer jo ikke liv af ingenting.
At denne livskraft skulle være overnaturlig, forstår jeg ikke. Mit svar: Hvis verden er evig, er der blot tale om forandringer, men hvis verden ikke er evig, må den da være skabt af intet. Jeg skelner ikke mellem "guddommelig" og "overnaturlig". Skabt ud af intet er for mig ufatteligt, og evighed endnu mere ufatteligt.
Det er så her, jeg tror, det rigtige er ydmygt at erkende vi menneskers begrænsede evner for i stedet taknemmeligt at elske, at vi har fået en tilvæelse i dette ufattelige "mirakel" - og at leve livet i den ånd
M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - taknemmelighed, mådehold, empati, harmoni, kærlighed
|
|
|
|