0
registrerede
14
gæster og
123
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Er der selvmodsigelser i Bibelen?
|
Mennesket skal ikke leve af brød alene, men af hver udtalelse der kommer fra Jehovas mund.” – Matt. 4:4. Lige fra begyndelsen af sin tjeneste lod Jesus sig lede af det der stod i Skrifterne. Jesus’ sidste ord inden han døde, indeholdt endda citater fra messiasprofetier. (Matt. 27:46; Luk. 23:46) I modsætning til ham ignorerede datidens religiøse ledere Guds ord når det ikke passede med deres egne traditioner. Jesus citerede fra Esajas’ Bog og anvendte Jehovas ord på dem: “Dette folk ærer mig med læberne, men deres hjerte er langt borte fra mig. Det er forgæves de bliver ved med at dyrke mig, når den lære de fører er menneskebud.” (Matt. 15:7-9) Jesus lod sig ikke blot lede af Guds ord i sine handlinger, men også i sin undervisning. Når han debatterede religiøse emner, fremhævede han ikke sin egen enorme visdom og erfaring, men brugte Skrifterne som autoritet. – Matt. 22:33-40. w17.02 3:18, 19 Det er det samme du gør Hanskrist medens du sider og godter dig over hvor dygtig og overlegen du er fremfor andre mennesker.
|
|
|
|