0
registrerede
32
gæster og
146
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Adam og Eva
|
Hej Hanskrist. Du skriver til mig:
Du skrev for et par dage siden at vi ingen viden kunne have om det guddommelige. Du har afvist enhver form for personlig kommunikation dialog og proces med Gud. Mit svar: Jeg husker ikke, om jeg skrev, at jeg eller vi ingen viden kunne have om det guddommelige, men jeg holder fast ved det for mit eget vedkommende. Men det betyder jo ikke, at jeg er uden oplevelse af det guddommeliges nærvær - altid - overalt - i alt, for det sker ganske ofte for mig. Personlig kommunikation dialog og proces med Gud, som du vist hævder at opleve, det kender jeg ikke til, og det tror jeg faktisk heller ikke på - selvom nogle påstår at have oplevet det. Jeg tror ikke på, at det er dét, der er meningen med vi menneskers tilværelse.
Du stiller så spørgsmålet:
Hvad har Paulus at gøre med treenigheden, KIRKENS TREENIGHEDS DOGMER? Mit svar: Treenigheden er jo Faderen, Sønnen og Helligånden. Mon ikke Paulus har en hel del med Sønnen at gøre  Det var så her jeg citerede omtalen af C.G. Jung:
Han opdager at årsagen til den hidtidige undertrykkelse af det irrationelle ligger i kristendommens gudsbegreb, treenigheden. Treenigheden stemmer nemlig ikke overens med psykens egentlige beskaffenhed, og fokuserer ensidigt på rationaliteten, logos, bevidstheden (det maskuline), som med sin tildelte overmagt kommer i ubalance og går amok i videnskabens navn. Det irrationelle, primitive og naturlige (det feminine) udelades og forkastes til en underjordisk tilværelse i djævelens skikkelse. For mig ser det ud som om, du igen og igen støtter dig til C.G. Jung, men ikke rigtig er klar over, hvad han står for 
M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed
|
|
|
|