1
registreret Arne Thomsen
166
gæster og
244
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Adam og Eva
|
Hej Jan. Det er præsterne, du henvender dig til. Mit gæt er, at du ikke får noget svar - men det kunne da være skønt, hvis mit gæt var forkert 
Der er et hav af "spirituelle" fortællinger.. De er ofte i modstrid med hinanden, hvad der har ført diverse tilhængere til - somme tider - blodige fjendtligheder.
Du skriver igen og igen:
Lad os samle nogle mennesker med forstand på tingene... Men sagen er vel, at der ikke er nogen, der "har forstand på tingene" - kun folk med forskellige ikke underbyggede overbevisninger.
Det fører til - som jeg ser det - at vi kun har den mulighed hver især at søge at finde frem til, hvad vi selv aner, fornemmer, tror.
Nogle søger tryghed i den lokalt dominerende religion, andre finder en fornemmelse af sandhed et eller andet sted i "det religiøse univers" og atter andre søger deres egen religiøse vej pr. intuition - kan man måske kalde det.
Hvis du vi samle mennesker, der påstår at "have forstand på tingene", tror jeg, du meget nemt kan få ballade.
Men hvis vi her på Trosfrihed.dk hver især - og med gensidig respekt - søger at udtrykke egne tanker, idéer, intuitioner, tro, kunne vi måske inspirere hinanden 
Hvor står du?
M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed
|
|
|
|