1
registreret Arne Thomsen
35
gæster og
190
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: BibleProject
|
Hej Thomas. Jeg valgte ikke "noget nyt at klandre", som du påstår, men holdt fast i dét, jeg havde nævnt, at jeg ikke kunne forlige mig med: at Gud skabte verden ud af kaos, som din video siger. Og de svar, du har givet mig - inklusive den video, jeg ikke i første omgang nåede - virker på mig ikke troværdige.
Min overbevisning er, at Gud skabte verden ud af intet - alternativt at verden er evig. Jeg har hidtil opfattet det sådan, at i kristendommen skabte Gud verden ud af intet, men det siger dine videoer jo tydeligvis ikke!
Jeg forstår, at det gør dig ked af det, at jeg i din tråd her har meddelt, hvor jeg ikke kan følge dig, så den bedste konklusion er vel så nok, at jeg trækker mig fra denne tråd. Det er jo ikke min hensigt at genere dig.
Jeg har været med her i Trosfrihed.dk i mere end 10 år, og det at læse andres indlæg, plus dét selv at formulere, hvad der foregår inden i mig, dét har hjulpet mig virkelig meget - og har navnlig her på det sidste givet mig mere klarhed. Så når jeg skriver her på Trosfrihed.dk, er det ikke for at "missionere", men for at afklare.
M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - harmoni og kærlighed
|
|
|
|