1
registreret Arne Thomsen
12
gæster og
79
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Hvad vi lærer hos Paulus
|
Jo, jeg holder meget af Paulus' ord Tro-Håb-Kærlighed, uanset at han tydeligvis mener dette på en anden måde, end jeg gør. Jeg opfatter Paulus' ord som en længsel efter det guddommelige, og det er for mig smukt.
At Paulus skulle "vække min afsky" mener jeg bestemt ikke at have udtrykt, - og hvorfor dog afsky andres meninger, blot fordi de er anderledes end ens egne? Det er et eller andet forvredent, som Hanskrist påstår om mig. Men hvis et eller andet, jeg har skrevet, skulle kunne tydes sådan, så tilbagekalder jeg det - på forhånd Selvfølgeligt kan man afsky andres meninger, som jo ofte også giver sig udslag i gerning.
At tage afstand fra dette, er ikke det samme som at tá afstand fra mennesket.
Man kan godt elske mennesket, men hade dets gerning, ellers ville det jo ikke være muligt at forkynde evangeliet for utugtige, drankere og andre syndere, som Jesus og Paulus gjorde … men tager man imod ordet kan man vende om fra sit tidligere liv, var jo det Paulus gjorde og Jesu disciple i øvrigt.
Ang. ordene tro, håb og kærlighed i 1. Korinther 13 https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/1_Kor/13 - er der vel tale om erkendelse.
Jeg ser ikke længsel her, selv om Paulus andet sted ser frem til, at få et himmelsk legeme som Jesus - selv om han var glad for livet.
|
|
|
|