0
registrerede
20
gæster og
1436
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Hvad vi lærer hos Paulus
|
Hej Arne
Jeg ser, at du udover Huxley's evige filosofi nu også nævner Huston Smith - der åbenbart endte med at dø som muslim. Det lyder spændende blinker Hvis der var noget, jeg savner her på Trosfrihed.dk, så er det gensidig anerkendelse og åbenhed - ligeværd.
Jeg er netop begyndt at lytte til ham. Det overraskede mig, det du har læst på wikipedia. Så jeg spurgte nogle, som kender til manden, og som har anbefalet ham. Huston Smith "dyrkede" mange religioner. For ham er de ligeværdige. Han er virkelig tilhørende Den Evige Filosofi. Linjen fra wiki er nok mere forvirrende, end den gør ham ret. For han dyrkede ikke kun elementer fra Islam, men også elementer fra andre religioner. Det var jo netp hans "særkende".
Når jeg skal lære noget nyt, så går jeg ofte til wiki for at skabe mig et overflade-billede. Men jeg lægger også mærke til nu og da, at der er fejl i deres artikler. Det er let at se, når artikler, som skal forsøge at tale om det samme, siger noget modsætningsfyldt. Derfor ved jeg også, at jeg skal gå til personens egne værker eller studere emnet fra flere forskellige forfattere.
Jeg har faktisk tænkt en del på dig. Vi havde jo en lang tråd om Den Evige Filosofi. Kunne du tænke dig at fortsætte? Så vil jeg læse op på tråden og læse bogen af sammen navn igen - og inddrage Huston Smith!
Kh Thomas
|
|
|
|