0
registrerede
31
gæster og
1527
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Hvad vi lærer hos Paulus
|
Tak for ordene, Hanskrist. Og jeg håber, at du havde en god fødselsdag!
Jo, det her er et meget specielt sted. Vi er alle så forskellige, og alligevel holder vi sammen år efter år - trods diverse gnidninger. Det er da lidt af et mirakel, som vi må værne om.
Jeg håber, at jeg er blevet mere ydmyg med årene. Engang troede jeg, at jeg havde alle svarene. Men jo mere jeg dyrker kristendommen og læser forskellige teologer, filosoffer og historikere - og jo mere jeg dyrker samværet med andre kristne på både danske og engelsktalende fora - jo mere opdager jeg forskelligheden hos mennesker, som jeg alle respekterer. Og nogle gange føler jeg mig sikker i min sag, andre gange er jeg i tvivl om, hvad jeg selv tror eller skal tro. Og det er jeg begyndt at være åben om.
Som det er nu, ser jeg mig både som kristen, men engang imellem også som tilhørende kategorien 'Den Evige Filosofi'. Fx er jeg begyndt at lytte til Huston Smith.
Det kunne være forrygende at samles os alle igen. Alle dem du nævner. Sikke en fest!
Og tak for dig, Hanskrist. For din gejst og dit mod og din vedholdenhed. Du er som en vedvarende eksplosion, en ren powerhouse!
Kh Thomas
|
|
|
|