0
registrerede
7
gæster og
150
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Hellig dem i sandheden; dit ord er sandhed.
|
Du kan sgu da hverken læse eller forstå mig eller Paulus eller ortodoks kristendom. Hvordan pokker skal du så være kvalificeret til at sige at jeg, at Paulus, er svulstige og intetsigende. Du kan ikke engang læse os med forståelse, så klap da i mand med en anmeldelse og vurdering noget du ikke forstår. Jeg ville sgu da aldrig gøre mig klog på noget jeg ikke har evnerne eller viljen til at forstå og få lidt indsigt og forståelse af.
Du har aldrig vist du kan. Og var det ond vilje, er det værst for dig selv at du ikke kan læse Paulus eller HansKrist og fx Tillich og tusindvis af andre dygtige teologer.
Men at ateister ignorerer, at vi mennesker ikke forstår, "hvor verden kommer fra", det forekommer mig at være ret så primitivt - eller måske selvbedrag.
Jeg forstår ikke hvad det er du prøver at sige i citatet ovenfor.
Hvor verden kommer fra er fløjtende ligegyldigt såvidt menneskets religiøse spirituelle liv, som handler alene om helbredelse (selvkærlighed og næstekærlighed) og at vores i forvejen livlige psykiske sjælelige liv kan igennem et spirituelt engagement mangedoble dets kræfter og energier, såvel som gejst/spirit humør og gåpåmod. Du forbinder naivt det religiøse spirituelle med noget astrofyisk, det behøver slet ikke nogen astrofysisk videnskabelig forståelse, det er irrelevant, som evolutionsbiologien er irrelevant.
Det religiøse spirituelle har altid drejet sig om de muligheder mennesket har gennem en nær relation til Gud og det guddommelige, gennem at Guds Ånd er funktion af menneskets ånd. Mennesket har et så komplekst åndeligt liv at en skelnen mellem menneskets ånd og Guds Ånd, som mellem menneskets vilje og Guds vilje, vil ethvert menneske formå at magte, denne nødvendige skelnen for at komme i en åndelig, eller spirituel, proces og udvikling.
Det er ikke så svært, men du Arne, og ja bibelfundamentalisterne, I gør det hele så idiotisk og så dumt. I har ingen SPIRITUEL INTELLIGENS, som man ved eksisterer som nu en af Howard Gardners de 9 intelligenser. Så den er blevet anerkendt efter de syv første fundne menneskelige intelligenser.
Men du afviser alt, fandeme ALT, Arne, mennesket kan intet, INTET. Men det er direkte usandt, og idag kan forskningen bevise at dine påstande om at mennesket ikke har et erfaringsrigt spirituelt liv er usandt. Det har mennesket, og det er ikke falsk som du og Tikka påstår (som når han/hun kalder det hele hjernespind) det hviler ovenikøbet på et rigt neurovidenskabelig grundlag. Man kan direkte bevise at mennesket har et komplekst åndeligt liv forbundet med det sjælelige og ja endda det fysiske legemlige, også derfor alle helbredelserne, der har haft sit udgangspunkt i det spirituelle åndelige der har rødder ned i vores sjælelige psykiske liv og her medfører gennem følelser at vores biologi ændrer sig. Lægevidenskab kan observere disse forhold, og er begyndt at forstå nogle af de bagvedliggende åndelige spirituelle dynamikker der påvirker os stærkt ind i det psykisk sjælelige og her gennem følelser bliver til fysiologiske biologiske forandringer og helbredelser gerne, alt efter om arketypen Gud har været med i det. Nemlig vigtigt er det at det er en central akt, og vores center er med, hvilket Gud er garant for, om man har Gud sig selv, HJERTET, med i det, og det ikke er det pjat I to altid omgør det religiøse spirituelle til, hvor I flygter ud af liv og eksistens og op i noget kun tænkt troet og forestillinger, noget mentalt kun.
På den måde kan I snakke herfra til evigheden uden nogensinde at forstå hvad pokker det dog drejer sig om. Det drejer sig om os i liv og eksistens, det har ikke at gøre med spekulation folkens, drop det og få jer et liv, også med et spirituelt religiøst engagement.
|
|
|
|