0
registrerede
22
gæster og
188
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Hellig dem i sandheden; dit ord er sandhed.
|
Egentlig synes jeg ikke, det er umagen værd at svare dig, men dit angreb på ateisme frister mig. Jeg har en hel del forståelse for, at mennesker dropper "idéen om en gud", der bliver gjort til en faderskikkelse - i patriarkalske samfund modsat matriarkalske samfund, hvor guden ofte er af hunkøn - som er almægtig og god men alligevel tillader "det onde" - defineret af os mennesker: teodicé-problemet. Dertil kommer præsteskabernes enorme synderegister.
Men at ateister ignorerer, at vi mennesker ikke forstår, "hvor verden kommer fra", det forekommer mig at være ret så primitivt - eller måske selvbedrag.
Jeg har forståelse for at mennesker vender sig mod religioner og deres dogmer i deres længsel efter "det højeste".
Jeg har også megen forståelse for, at mennesker - også jeg - vender ryggen til din form for kristendom, for du giver den jo ikke en chance, så svulstigt og intetsigende, som du - i mine - og åbenbart også andres - øjne - udtrykker dig.
Dertil kommer din - i mine øjne - mildt sagt arrogante opførsel, som har medført, at jeg læser eller skimmer dine indlæg med et gran salt - ja faktisk ofte - som her - med rigtig meget salt 
Arne Harmoni og kærlighed til denne klode - og alt dens liv
|
|
|
|