1
registreret Arne Thomsen
10
gæster og
155
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Hellig dem i sandheden; dit ord er sandhed.
|
SÃ¥ er vi her igen igen igen
For gud hvilken gang
Samme cirkus
Wow
Åh Gud frels mig fra den mand der nægter enhver samtale, nægter at lytte til hvad modparten siger
Arne er og bliver Arne der er Arne
MÃ¥ske godt nok for det
Nu river jeg ikke mig selv i håret mere, nu stirrer jeg ikke vantro på Arnes fuldstændig manglende evne til at sætte sig ind i andres tanker om tingene. Engang troede jeg det var løgn, at han spillede fatsvag idiot med vilje overfor mig, fordi jeg nægtede at tro et menneske kunne være så ubegavet og dog ha været dyrlæge og skrevet over 5000 indlæg her på stedet.
Idag tror jeg det er manglende vilje. Ikke at gide og være gledet over i den vane at det er skønnere at se sig selv på tekst end det er at drøfte og samtale med andre.
Selvopfattelsen må være meget specielt hos herren.
-0-0-0-0-0-
I to, Arne og Hanskrist, har svært ved at få en konstruktiv dialog og debat.
Måske det skyldes at den ene af jer ikke kan leve uden Gud og ikke er bange for at bruge meget præcise og stærke begreber til at redegøre for menneskets samspil med Gud, om det er Gud Søn (de nye skabninger vi er i Kristus), Gud Fader/Skaber og vores ophav, eller Gud Helligånd, Ånden der griber os og driver på os og får os til at sjunge på skrift og i sang om det vi har når vi bygger en bolig op sammen med og ja i kraft af Gud og den væren han sender os fra evigheden så vi kan være og blive noget af det der er Kristus (mennesket i Gud, mennesket fra Gud) midt i tiden og rummet, midt i det historiske værende.
Hvis jeg nu vælger at være menneske i kraft af Gud.
Jamen så er det ikke Arne du skal snakke med Hanskrist. Et så kraftigt teologisk sprog har Arne ikke også fordi han benægter mennesket har et Gudsliv, liv med Gud. Her er han helt på linje med ateisterne.
Arne har ikke Gud med inde omkring sit liv. Lige så lidt som ateisterne forventes at have det.
Du er den eneste der vil højlydt bekende og erklære og vidne om, og berette om, at du taget Gud med ind over dit liv, ikke som forestillet og bibeltroet tænkt, læst, størrelse, men som en virkelig konkret samspiller og partner, sparringspartner in real life.
Dette er meget voldsomt og sjældent og derfor ikke så mærkeligt du elsker Paulus hos hvem disse træk også er udtalte.
|
|
|
|