annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
SÃ¥ er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Strandbumse livet
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 10 gæster og 155 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.

Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:

HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder

Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Hellig dem i sandheden; dit ord er sandhed.

SÃ¥ er vi her igen igen igen

For gud hvilken gang

Samme cirkus

Wow

Åh Gud frels mig fra den mand der nægter enhver samtale, nægter at lytte til hvad modparten siger

Arne er og bliver Arne der er Arne

MÃ¥ske godt nok for det

Nu river jeg ikke mig selv i håret mere, nu stirrer jeg ikke vantro på Arnes fuldstændig manglende evne til at sætte sig ind i andres tanker om tingene. Engang troede jeg det var løgn, at han spillede fatsvag idiot med vilje overfor mig, fordi jeg nægtede at tro et menneske kunne være så ubegavet og dog ha været dyrlæge og skrevet over 5000 indlæg her på stedet.

Idag tror jeg det er manglende vilje. Ikke at gide og være gledet over i den vane at det er skønnere at se sig selv på tekst end det er at drøfte og samtale med andre.

Selvopfattelsen må være meget specielt hos herren.

-0-0-0-0-0-

I to, Arne og Hanskrist, har svært ved at få en konstruktiv dialog og debat.

Måske det skyldes at den ene af jer ikke kan leve uden Gud og ikke er bange for at bruge meget præcise og stærke begreber til at redegøre for menneskets samspil med Gud, om det er Gud Søn (de nye skabninger vi er i Kristus), Gud Fader/Skaber og vores ophav, eller Gud Helligånd, Ånden der griber os og driver på os og får os til at sjunge på skrift og i sang om det vi har når vi bygger en bolig op sammen med og ja i kraft af Gud og den væren han sender os fra evigheden så vi kan være og blive noget af det der er Kristus (mennesket i Gud, mennesket fra Gud) midt i tiden og rummet, midt i det historiske værende.

Hvis jeg nu vælger at være menneske i kraft af Gud.

Jamen så er det ikke Arne du skal snakke med Hanskrist. Et så kraftigt teologisk sprog har Arne ikke også fordi han benægter mennesket har et Gudsliv, liv med Gud. Her er han helt på linje med ateisterne.

Arne har ikke Gud med inde omkring sit liv. Lige så lidt som ateisterne forventes at have det.

Du er den eneste der vil højlydt bekende og erklære og vidne om, og berette om, at du taget Gud med ind over dit liv, ikke som forestillet og bibeltroet tænkt, læst, størrelse, men som en virkelig konkret samspiller og partner, sparringspartner in real life.

Dette er meget voldsomt og sjældent og derfor ikke så mærkeligt du elsker Paulus hos hvem disse træk også er udtalte.
Seneste indlæg
Lys
af Hanskrist
04/04/2025 13:08
Den religiøse spirituelle dimension
af Arne Thomsen
30/03/2025 18:01
Eid-Al-Fitr
af somo
29/03/2025 07:50
Ramadan
af somo
23/03/2025 14:33
Hvad er meningen?
af Hanskrist
05/03/2025 10:46
Nyheder fra DR
Barrikaderet mand udløser politiaktion ..
05/04/2025 23:18
Treårig dreng døde, da han blev ramt a..
05/04/2025 21:51
Britisk parlamentsmedlem suspenderet eft..
05/04/2025 21:07
Elon Musk håber, at EU og USA kan lave ..
05/04/2025 19:26
Hundredtusindvis af spaniere er gÃ¥et pÃ..
05/04/2025 17:49
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
Stor politiaktion er i gang ved det cana..
05/04/2025 20:58
Musks nye idé kan være en udstrakt hå..
05/04/2025 20:17
Treårig dreng er afgået ved døden i F..
05/04/2025 19:44
Nordjyllands Bredskab rykker ud til kraf..
05/04/2025 19:24
Britisk Labour-politiker anklaget for ov..
05/04/2025 18:35