1
registreret
(1 usynlig),
14
gæster og
160
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Hellig dem i sandheden; dit ord er sandhed.
|
Hej Hanskrist. Det har næppe været din hensigt, men du har foræret mig den for mig rette opmærksomhed på mit udtryk: Sandheden bag verdens væren. Omsider går det op for mig, at det var dét, jeg fik peget på for en 20-30 år siden - af den Kristus Ikon, der dengang ændrede mit liv ved at lære mig kærlighed.
Da opfattede jeg kun - fra Ikonen: Tag ikke dogmerne for alvorligt  Det gjorde mig snotforvirret, jeg fik en sten i min sandal, så det blødte, jeg mistede om aftenen oppe i bjerglandsbyen mine scooternøgler og fik med andres hjælp en taxa ned til mit værelse, hvor jeg ikke kunne komme ind, fordi værelsenøglen var hæftet sammen med scooternøglen. Jeg fandt ingen, der kunne hjælpe mig, men fandt et tomt værelse, hvor jeg faldt i søvn. Næste morgen lykkedes det mig at låne en reservescooter, og jeg kørte op til den forladte, men selvom jeg kunne åbne bagagerummet, var der ingen nøgle dér. Opgivende lod jeg min venstre hånd endnu engang synke ned i min dybe venstre bukselomme, hvor jeg altid havde nøglerne, og nu var de mistede nøgler der! Hvabehar - jeg havde forgæves været i den lomme utallige gange og fundet den tom - men nu var nøglerne der
Det har hjulpet mig at skrive - og læse - her på Trosfrihed.dk, og omsider - i dialog med dig - kommer de rigtige ord - som jeg først for alvor hæfter mig ved, nu jeg ser din stærke afvisning.
Du er stærkt uenig med mig, men jeg er endelig nærmest snublet til, hvad jeg søgte: Ingen religion kan nå blot op i nærheden af sandheden om verdens væren. Lige nu føler jeg, at det var de 20-30 år værd at arbejde med at fatte Kristus Ikonens kærlige budskab
Du er ikke enig - måske er ingen enige. Det er jo enhvers egen sag.
M.v.h. Arne Harmoni og kærlighed til denne klode - og alt dens liv
|
|
|
|