0
registrerede
29
gæster og
163
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Lidt strøtanker ...
|
Hej Tikka
Mange tak for forklaringen. Måske det skal forstås på den måde. De så altså ikke at forhænget flængede i to dele eller at de hellige stod op af graven og vandrede rundt inde i byen. Som sådan oplevede de et jordskælv og tænkte at det havde noget med Jesu død at gøre:
V45 Men fra den sjette time faldt der mørke over hele jorden indtil den niende time. V46 Og ved den niende time rÃ¥bte Jesus med høj røst: »ElÃ, ElÃ! lemá sabaktáni?« – det betyder: »Min Gud, min Gud! Hvorfor har du forladt mig?« V47 Nogle af dem, som stod der og hørte det, sagde: »Han kalder pÃ¥ Elias.« V48 Straks løb en af dem hen og tog en svamp og fyldte den med eddike, satte den pÃ¥ en stang og gav ham noget at drikke. V49 Men de andre sagde: »Lad os se, om Elias kommer og frelser ham.« V50 Men Jesus rÃ¥bte atter med høj røst og opgav Ã¥nden. Nu var der jo tale om romerske soldater, sÃ¥ hvor meget forstod de af dette? Var der ikke bare tale om endnu en korsfæstelse? Hvorfor skulle et jordskælv fÃ¥ dem til at ændre indstilling? Det var jo ikke sÃ¥dan at Jesus steg ned fra korset eller at hans legeme forsvandt op til himlen. Han hang bare der og var død og sÃ¥ kom der et jordskælv som ikke ændrede pÃ¥ dette.
Hvorfor kalde ham Guds søn?
Kærlig hilsen
ABC
|
|
|
|