1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Lidt strøtanker ...
|
ABC: Det giver mening det du skriver - at der er tale om en fortælling i fortællingen. Men jeg finder nu denne fortælling i fortællingen forvirrende. Det virker som om officeren og hans folk står ved korset, så oplever de nogle ting rundt omkring, og går tilbage til korset og siger »Sandelig, han var Guds søn.«
Hvordan forstår du tingene? Hvor befinder officeren og hans folk sig henne? Hvad oplever de? Hvornår siger de »Sandelig, han var Guds søn.« Hvor befinder officeren og hans folk sig henne? Der står jo, at officeren og hans folk holdt vagt over Jesus
Hvad oplever de? De så jordskælvet og det andet, der skete –
Vers 45-50: Men fra den sjette time faldt der mørke over hele jorden indtil den niende time. Og ved den niende time råbte Jesus med høj røst: »Elí, Elí! lemá sabaktáni?« – det betyder: »Min Gud, min Gud! Hvorfor har du forladt mig?« Nogle af dem, som stod der og hørte det, sagde: »Han kalder på Elias.« Straks løb en af dem hen og tog en svamp og fyldte den med eddike, satte den på en stang og gav ham noget at drikke. Men de andre sagde: »Lad os se, om Elias kommer og frelser ham.« Men Jesus råbte atter med høj røst og opgav ånden.
Vers 54-56: Men da officeren og hans folk, der holdt vagt over Jesus, så jordskælvet og det andet, der skete, blev de rædselsslagne og sagde: »Sandelig, han var Guds søn.« Der var også mange kvinder, der så til på afstand, de havde fulgt Jesus fra Galilæa og sørget for ham. Blandt dem var Maria Magdalene, Maria, Jakobs og Josefs mor, og Zebedæussønnernes mor.
Beretningen om officeren og hans folks viser, de troede, Jesus var guds søn modsat de andre*:
De andre*: Nogle af dem, som stod der og hørte det, sagde: »Han kalder på Elias.« Straks løb en af dem hen og tog en svamp og fyldte den med eddike, satte den på en stang og gav ham noget at drikke. Men de andre sagde: »Lad os se, om Elias kommer og frelser ham.«
Hvornår siger de »Sandelig, han var Guds søn.« Da der står var, må det være efter Jesus opgav ånden.
¨¨¨¨
|
|
|
|