1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Lidt strøtanker ...
|
Hej Thomas...
En god respons du der kommer med.
Jeg må hellere advare om at jeg har fået lidt indenbords, så jeg ved ikke rigtigt, om jeg burde skrive mere, men jeg er ikke fuld - endnu - så...
Har været ude og spille petanque lørdag og idag, og så skal der slappes lidt af med nogle øller (ihvertfald denne gang).
Er meget glad for de respons som er kommet fra dig, Tikka, Arne og HansKrist.
Der er noget at tænke over.
Jeg vil ikke missionere for Vandrer mod Lyset, men jeg synes bogen - eller værket - kommer med noget interessant - at Gud ikke bare har fået en fribillet til himlen - at Gud selv har måttet gennemgå nogle ting - en udvikling.
Hvad er Gud?
Hvis jeg havde en uddannelse (inden for filosofi eller sådan noget), så kunne jeg nok mig formulere mig bedre eller stille tingene anderledes op, men jeg er bare mig og det er nok ikke så dårligt
Ja, jeg er ikke perfekt - men en gud er jeg vel? Det sagde Jesus ihvertfald såvidt jeg husker 
Nu er jeg ved at blive fuld kan jeg mærke 
Jeg skriver som øllerne ryger indenbords...har lyst til at sætte musik på, men nu skal jeg holde hovedet klart
Kan nogen opsummere det vi taler om?
Vi skulle jo helst tale om jordbær og ikke blåbær...
Hvad var det du skev Thomas:
Om Gud og tid -
Jeg forstår godt din undren, hvad enten vi forestiller os en uendelig regres eller et begyndelsestidspunkt. Men inden vi lader vores forestillinger om tid gøre forestillingen om Gud umulig, vil det måske være på sin plads at gøre os klart, hvorvidt vores forestilling om tid overhovedet er nogenlunde korrekt ...?!
Hmm...
Er vores forestilling om tid korrekt? Hvad er den baseret på? Hvad er tid?
Har I læst de respons som kom I denne tråd og forstået dem:
https://debatingchristianity.com/forum/viewtopic.php?t=34632
Jeg angriber eller kritisere ikke nogen, men hvis I har noget at byde ind med, så synes jeg I skulle komme med det og være med til at sætte gang i dette lovetrain. For kærlige mennesker er I jo  Men er I ligesom Divine Insight 
Kærlig hilsen
ABC
Ps. Hvad er et normalt liv?
|
|
|
|