1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Spørgsmål og svar
|
Hej Thomas
Jeg afviser (som du) ikke at der skete noget særligt under dåben:
Og han raabte med høj Røst: "Dette er Guds Søn, den elskede! følger ham, og værer ham lydige; thi hans Ord ere sande."
Da Jesus steg op af Vandet, vege Skarerne tilbage; thi han stod for dem lig en Konge.
Mange bøjede sig for ham, og nogle søgte at kysse Sømmen af hans Klædning; men Jesus bød dem holde inde med deres Færd.
http://vandrermodlyset.dk/m-a12.htm
Sådan ville vi nok beskrive det i dag (hvis vi overværede det) - altså efter bogen.
Jeg har ikke så meget forstand på det med gerningsretfærdighed, så...
For mig handler det om at blive èt med Faderen (den kærlige af slagsen).
Når dette sker forstår jeg nok bedre Jesus 
Måske presser jeg appelsinen her? Men jeg synes ikke rigtig du svarer på spørgsmålet? Er der en lov imod at blive ét med Faderen? Hvad så med Jesus? Brød han loven?
For mig er Gud Faderen (viljeaspektet). Alle andre er underlagt Ham. Hvis vores Fader vil give Jesus (vores broder) magt til et eller andet, så for min skyld ingen alarm. Men jeg søger bekræftigelse på alt hos Faderen. Dermed ikke være sagt at jeg er på niveau med Jesus. Det ville være forkert at sige. Som sådan er jeg bare mig - lidt/meget plettet af et levet liv - men jeg er forhåbentlig på rette kurs nu. Takket være vores Fader og selvfølgelig også vores broder Jesus og mange andre.
|
|
|
|