1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Lidt strøtanker ...
|
Hej HansKrist
Jeg er desvære ikke Verner
Nu er det lang tid siden at jeg har beskæftiget mig med Paulus breve. Når han taler om at døden kom ved et menneske, hvad taler han så om? Mennesket har da ikke noget med døden at gøre? Har den ikke været her hele tiden? Altså længe før mennesket blev til?
Du siger (såvidt jeg har forstået) at man ikke skal tro på alt i biblen, og det finder jeg befriende, men jeg kan godt komme lidt i tvivl om du virkeligt mener det? Behøver man ikke tro på at Gud skabte mennesket? At mennesket er 6000 år gammel? Hvad med dyreofringer? Og menneskeofringer? Var Jesus et sonoffer? Måske du kan forklare dette for mig?
Romerbrevet 3:
Ham gjorde Gud ved hans blod til et sonoffer ved troen for at vise sin retfærdighed, fordi han havde ladet de tidligere synder ustraffede, v26 dengang han bar over med dem, for i den tid, der nu er inde, at vise sin retfærdighed, så han selv er retfærdig og gør den retfærdig, som tror på Jesus.
Hvis Gud ikke straffer de uretfærdige, så er Gud ikke retfærdig? Var det Jesus eller forbryderne som blev straffet? Hvor er Guds retfærdighed henne i alt det her?
Nu skal vi ikke ud i en bibelmaraton, men står der ikke en del om, at Gud ikke straffer uskyldige? Menneskene derimod kan være nogle uretfærdige bæster - hvor mange uskyldige er ikke blevet straffet gennem tiderne? Jesus? Mandela? Osv.
Hvornår er man kristen?
Kan du komme med en opdateret trosbekendelse?
Er man kristen fordi man engang fik lidt vand i hovedet af en præst?
Virker dåben ikke lidt som en form for omskæring?
Lidt bedre at få lidt vand i hovedet end at præsten finder kniven frem og begynder at skære i ens kønsdele 
Burde vi ikke forbeholde dåbsceremonien for dem som vil følge i Jesus fodspor? Som en velkomstceremoni eller sådan noget?
|
|
|
|