1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Lidt strøtanker ...
|
Hej Hanskrist.
Jeg skrev:
Jeg respekterer din opfattelse, men deler den ikke - og undrer mig over dens passivitet. Du svarer:
"Undrer mig over dens passivitet" Hvad mener du? Mit svar: Jeg mener, at din "i Kristus væren" tilsyneladende ikke fører dig til noget som helst andet end, hvad der for mig ligner "en svælgen i floskler og fraser" uden noget reelt indhold, uden nogen aktiv holdning til verden og tilværelsen, uden nogen "mening med dit liv".
Måske tager jeg fejl, men jeg har endnu ikke set noget om, hvad du vil her i verden. For hvad betyder det egentlig, når du skriver: "liv med Gud i Kristus, er nok det mest potente, livfulde og aktive dramatiske dynamiske kreative religiøse liv vi religionshistorisk har kendskab til"? Fører det til noget aktivt, eller er det blot "passiv nydelse"?
Når du skriver: "Det er da netop din Gud der er komplet passiv og dermed ligegyldig -", så "ryster jeg på hovedet", for det er da netop kærligheden, den gave at alt er til, der er invitationen til et liv i aktiv kærlighed til alt og alle. Det giver i hvert fald for mig rigelig mening med mit liv.
M.v.h. Arne
|
|
|
|