0
registrerede
79
gæster og
134
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Lidt strøtanker ...
|
Jeg tror ikke på, at I kender Guds ånd - gennem Kristus - og ej heller på den fornemme position I giver os mennesker.
Nej det ved jeg godt du ikke gør Arne, for det er jo den Guds Åbenbaring du elsker at latterliggøre.
Også derfor du ikke kan sætte dig ned og læse sidste halvdel af Rom 7 og derefter hele kapitel 8.
Men det kan vi fordi vi har oplevet det samme som Paulus her så smukt beskriver det.
I stedet for din skubben Gud ud i astrofysiske big bang tågede panteistiske betragtninger har vi kristne en fuldstændig nærmest diametralt modsat opfattelse af det med Gud og mennesket.
Tit har jeg tænkt på hvorfor Gud er blevet dig så fjernt og uvedkommende og ganske uforståelig for dig, når det for så mange hundrede millioner, ja milliarder mennesker, de kristne, er det mest forståelige og intime, hvor Gud er os nærmere end vi er os selv nær. Gud kommer rent faktisk først til os i Kristus, førend vi kan acceptere os selv.
Nå jeg ser en fantastisk fodboldkamp mellem Tottenham og Manchester United. Og Christian Eriksen har allerede sat sit præg på kampen.
I øvrigt er denne fodbold kultur også et udtryk for den Paulinske urkristne overstrømmende spiritualitet ind i verden.
Uha hvor har vi meget at takke kristendommen for. Vores humør, vores overskud og gåpåmod og karismatiske kreativitet og ja vores sang og musik. Læs Filipperbrevet og bliv rørt til tårer Arne, du kolde golde buddhistiske mand du er uden Kristus, uden personlig kærlig Gud Fader i dit liv.
Du er jo en Gud Faderløs ensom mand Arne der kun har tågede gisninger at forvirre dig selv og andre med.
De bedste hilsner HansKrist
|
|
|
|