1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Kristendom
|
Før vi taler om konkret praksis, er det vigtigt at se på, hvorvidt troen overhovedet stimulerer til konkret praksis. For hvad er det egentlig, vi tror?
Prøv nu at gøre et ophold her Arne sammen med din samtalepartner.
Men hvad gør du i stedet for:
hvor er du? Jeg tænker bl.a. på: - i forhold til dine ligeledes troende - i forhold til anderledes troende - i forhold til forbrydere - i forhold til vores samfund - i forhold til samfund, der er anderledes end vores - i forhold til kloden. Eller vil du være passivt afventende? Hvis det alene er store ord uden en aktiv holdning, kan det jo komme til at ligne "Kejserens nye klæder"
Hvorfor laver du det kunstgreb (den fælde)?
-0-0-0-
jeg blev skuffet over dit svar til Thomas og senere glædede det mig at læse at Thomas også havde følt sig provokeret af dig.
Nå men du og Thomas plejer at være ret gode til at komme ud af det med hinanden, så I får nok debatten op at køre igen.
-0-0-0-0-
For mig er min religiøse overbevisning særdeles afgørende for, hvordan jeg vil leve mit liv
- i forhold til dine ligeledes troende - i forhold til anderledes troende - i forhold til forbrydere - i forhold til vores samfund - i forhold til samfund, der er anderledes end vores - i forhold til kloden.
Gør dig nu ikke mere hellig end du er mand. Men hvad du sparer på kirkeskatten kan du jo bruge på medlemskab af Alternativet, der er vel rimeligt nok.
Og du har ihvertfald aldrig behandlet FolkeKirken særligt pænt. Så om det skyldes at de i din optik er for meget anderledes troende, eller det skyldes at din tolerance generelt ikke er særligt stor det vil du måske kunne forklare os.
|
|
|
|