1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Kristendom
|
Hej Thomas.
Du skriver:
Lad os endelig snakke konkrete tiltag. Men forstår du, hvor jeg vil hen med ovenstående? Mit svar: Dét, jeg forstår, er, at du tegner to billeder af kristendommen. Det ene er, at slippe ud af det herværende "fængsel" og "at komme i himlen". Det andet er urkristendommens:
Vi er ikke ment til at fly denne verden og bosætte os i himlen for aldrig mere at se os tilbage. Vi er ment til at lade os transformere, så vi kan være med til at transformere verden. og
Gud vil oversvømme sin skabelse med kærlighed og kraft, og vi er kaldet til at deltage i projektet. Du vil så deltage i projektet: Kærlighed og kraft. Men hvad betyder det - her og nu?
Jeg er - ad anden vej - nået til: Altomfattende omsorg og tolerance.
Men hvor er du? Jeg tænker bl.a. på: - i forhold til dine ligeledes troende - i forhold til anderledes troende - i forhold til forbrydere - i forhold til vores samfund - i forhold til samfund, der er anderledes end vores - i forhold til kloden. Eller vil du være passivt afventende? Hvis det alene er store ord uden en aktiv holdning, kan det jo komme til at ligne "Kejserens nye klæder"
M.v.h. Arne
|
|
|
|