1
registreret Arne Thomsen
84
gæster og
1064
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Tikka
Emne: Re: Lidt strøtanker ...
|
Så vil jeg mene, at vi har klare linjer:
Bibelen siger at mennesket blev skabt i guds billede, og sat i guds have Eden – Paradiset - for at dyrke agerjorden og passe på den - vogte den. Tror du på Bibelen her? Jeg gør ikke
SVAR: Det er ikke det vi debatterer, men hvis ikke mennesket passer på jorden – underlægger sig den - ødelægges balancen og derfor er 1 Mosebog 1:28 et kærligt påbud.
Det vi ikke er enige om er, om der i kristendommen er eller ikke er en altomfattende kærlighed.
Du mener kristendommen - den kristne kærlighed kun gælder gud, næsten og migselv, og jeg mener den er altomfattende – gælder alt liv – hele skaberværket.
Dette har jeg prøvet, at forklaret med udgangspunkt i 1 Mosebog 1:28 – som jo ikke var nødvendigt, hvis man forstår hvad det vil sige at elske gud 24-7
›Du skal elske Herren din Gud af hele dit hjerte og af hele din sjæl og af hele dit sind.‹ Det er det største og det første bud. Men der er et andet, som står lige med det: ›Du skal elske din næste som dig selv.‹ På de to bud hviler hele loven og profeterne.« Matthæus 22:37-40
http://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline
¨¨¨¨
|
|
|
|