0
registrerede
143
gæster og
1441
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Lidt strøtanker ...
|
Hej Thomas.
Godt at høre fra dig igen
Jo, jeg forstår jo godt din indvending mod, at jeg kalder "historien om luderen og tømrersvenden" - så skøn og vidunderlig den end er - for blot en "historie".
Det er nu egentlig ikke ment nedgørende - blot neutralt.
Hertil indvender du, at du har tegn på, at den er troværdig, men rent historisk videnskabeligt tror jeg ikke, at din påstand holder.
Alligevel - den kan jo stadig godt være sand.
Din anden påstand:
at mennesket har fået den særlige rolle at stråle Guds lys ind i skabelsen vil jeg ikke protestere imod, men blot hævde, at den "særlige rolle" har - som jeg ser det - alt andet også
Her bliver vi to nok aldrig enige - men det kan vi vel leve med?
På mit skærmillede er der i højre side en kolonne, der øverst har overskriften: Seneste indlæg og længere nede i kolonnen en overskrift: Nyheder fra DR - og endnu længere nede: Nyheder fra Religion.dk og det var her jeg fandt dét, jeg citerede 
Til dit andet spørgsmål: Hvor er chatten? er mit svar, at den finder jeg øverst til højre med overskriften: Chatroom.
For mig er forskellen mellem dit og mit syn på tilværelsen egentlig ikke særlig stor - men det kan den måske blive, når vi kommer til de handlinger forskellene fører til.
For mig er det jo universel omsorg og tolerance - for nu at sige det ultrakort
M.v.h. Arne
|
|
|
|