1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Lidt strøtanker ...
|
Hej Hanskrist.
Jeg skrev:
Dermed får du jo så menneskeheden delt op i de frelste troende - og så alle os andre fortabte.
Du svarer:
Jeg vil gerne sige at jeg igennem årene stort set ikke har beskæftiget mig med de spørgsmål, og det bliver ej heller nogensinde mit ærinde. Jeg vil holde fokus på i positiv forstand hvad det vil sige at være i Kristus, hvordan kristendommens grundessens, den Paulinske KristusMystik og SPIRITUALITET skal forstås. Jeg er kun interesseret i det positive indhold af de nye skabninger og mennesker vi er i KRISTUS, vores KRISTUS PARTICIPERENDE EKSISTENS FORVANDLENDE NY NATUR OG SPIRITUALITET. Jeg må så erkende, at ”den Paulinske KristusMystik” åbenbart er udenfor min rækkevidde og fatteevne og må nøjes med at ønske dig tillykke med, hvad du – og åbenbart mange andre – her har opnået/oplevet.
Det eneste spørgsmål, jeg så har tilbage, er, om det ”at være i Kristus” ændrer noget i dit liv på det mere praktiske plan. Jeg tænker på spørgsmålet: Hvad vil du bruge dit liv til? – med fuld respekt naturligvis for, hvis dette måske endnu ikke er fuldt afklaret - eller bare "ikke kommer mig ved".
M.v.h. Arne
|
|
|
|