1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Kristus-Ordet
|
Hej Hanskrist.
Du skriver, som svar på mit spørgsmål om, hvordan det gik til, at du blev "omvendt":
måske jeg burde besinde mig på det spørgsmål (synes også jeg har fyldt rigeligt her i tråden og tråden kunne trænge til nyt liv,, fx nyder jeg meget når du Arne og Tikka debatterer og ja også når du debatterer med Thomas,,,,)
så hvis jeg nu besindede mig på det spørgsmål du gav mig en rum tid,, så ville der være andre der kunne komme til i den her tråd, begyndt af Thomas Mit svar: Nu er det, at nogle - som du og jeg - lige nu skriver en del i denne tråd jo ikke på nogen måde en hindring for, at andre kan skrive så meget de vil. Hvis det virkelig bekymrede dig, havde du vel ikke skrevet dit sidste indlæg - som jo var adresseret til dig selv.
Hvis jeg forstår dig ret, vil du "besinde" dig på at berette om din "omvendelse". Jeg håber, at du faktisk gør det, fordi det måske kunne lette forståelsen af udtryk, du bruger, såsom "KRISTUSVIRKELIGHEDEN", "I KRISTUS VÆREN" o.a.
Jeg tænker også på, hvor meget det betyder, når vi kommer til emner som næstekærlighed, bestræbelser på hjertets renhed og de øvrige saligprisninger. At vække døde til live, at helbrede syge, at gå på vandet - som Peter jo forsøgte - at gøre vand til vin o.m.a. går jeg jo ud fra ikke er inkluderet.
M.v.h. Arne
|
|
|
|