1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Kristus-Ordet
|
Hanskrist.
Når du kommer til "det onde" i verden slår du forstanden fra - og lukker øjnene. Jo, jo - "det ka' bli'e småt for enhver".
Uanset hvor meget du spræller i nettet eller træder i spinaten så er TROEN = KRISTUS selv = Kristusvirkeligheden, en levende virkelighed (som Luther meget flot beskriver det) den ny væren og Åndens ekstatiske nærvær (regenererende healende og fyldt med kreativ karisma forhold) der kommer ind i verden ved Jesus i kraft af Gud, derfor også lig Guds Kærlighed eller Guds nådesfyldte handling med os i tiden og historien gennem mennesket Jesus (inkarnationen taler vi om, som gælder os alle og til alle tider, fremtidige generationer (så det er inkarnationen hvor Gud er kommet nær os i et og alt der gør vi ingen gudsforestillinger har længere, men kun en Guds virkelighed at være til i = Kristusvirkeligheden). Jeg tvivler på, at nogen, der ikke er "omvendt", kan forstå en sådan gang ordgas. Og jeg har en klar idé om, hvem af os to, det er, der her "spræller i nettet" 
Jeg mener ikke, du nogensinde har forklaret, hvordan det gik til, at du blev "omvendt". Var det en begivenhed? Var det læsning? Har du en henvisning til, hvor du har skrevet det?
Nå, så skulle du alligevel ikke vide, hvad mit forhold er til folkekirken - hvor de fleste jo blot er "kulturkristne".
Dit personfnidder mod mig giver mig en anelse om dit hjertes renhed. Det ryger direkte i affaldsspanden - og forstyrrer ikke min sjælefred
Nej jeg prøver blot at forstå din aversion imod kristendommen - Jeg har ikke "aversion mod kristendommen" - ej heller mod jødedom, islam, buddhisme m.m. Men jeg har aversion mod misbrug og råddenskab - såsom at slå bønder ihjel i kristendommens navn o.m.a.
Arne
|
|
|
|