annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 20959472
Åndelig Føde 2726320
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2646563
SÃ¥ er der linet op... 1981641
Jesu ord 1677655
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 185 gæster og 1526 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.

Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:

HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder

Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Kristus-Ordet

Opråb til Thomas og Richard og Tikka og RoseMarie og Ove og eventuelt andre (ligefrem forvente hjælp fra professor i litteratur Simon er nok for meget at håbe)

Arne påstår at ingen af jer forstår mig, kan I ikke i den anledning gå ind og læse lidt i mine indlæg, kopiere afsnit I sætter pris på og får et udbytte af at læse og ja derfor selvfølgelig også forstår (uden at vi af den grund behøver være enige)

Jeg beder jer lidt om denne hjælp, be be

Mange kærlige hilsner HansKrist

PS:

at gøre hvad jeg skriver forståeligt for dig Arne, nægter jeg at tro er menneskeligt muligt. Engang troede jeg det var løgn når du sagde at du ikke forstod hvad jeg skrev. Men i dag må jeg vel tage til mig, at det gør du ikke, og lige meget hvor meget jeg skærer tingene ud i pap for dig, hjælper det ikke. Men det er også derfor jeg ved 100% sikker at du ikke har læst teologiens i nyeste tid største opblomstringstid, første halvdel af det 20 århundrede. Du har ikke læst eller overhovedet studeret vel nok det 20 århundredes vigtigste kristne tænker og religionsfilosof, Paul Tillich, og hvis du ikke forstår mig, vil du ej heller kunne stave dig igennem Tillich's værker, selv om han almindeligvis bliver vurderet til at være forholdsvis let at læse

Men du husker godt Anne, Kræn-p, Flemming Vang og Disciple, ikke Arne,,, de forstod mig da allesammen. Kristeligt Dagblad henvendte sig til mig for mange år siden og spurgte mig om dengang de søsatte deres blog univers om jeg ikke havde lyst til at skrive hos dem. Og denne forespørgelse ville jeg næppe have fået hvis jeg i deres øjne var lige så komplet umuligt at forstå som du påstår Arne

hvis du Arne ikke kan læse overhovedet og forstå det jeg skriver så kan du ej heller læse:

Søren Holm; Paul Tillich; Karl Barth; Nicolai Berdyaev; Regin Prenter med mange mange flere,,, og kan du ikke det, så vil du ikke komme i nærheden af at bestå de eksamener på teologi hvor disse navne er på pensumlisten. Set i det lys jeg synes indimellem det er grotesk hvor meget du gør dig selv til ekspert på kristendommen og her i tråden Kristus-Ordet har du da fuldstændig mistet jordforbindelse i en overvurdering dine egne evner ud i at være ekspert i kristendommen,,, det virker altså så grotesk at jeg indimellem har lyst til at spørge dig om du er ved din fulde fem, har du din kritiske sans stadig i behold, og bare lidt distance og selvironi i forhold til dig selv (det jeg tror der er sket, som kan ske for os alle, er at stoffet er steget dig til hovedet, fordi du har siddet stille alt for mange timer uden at få ilt til hjernen, uden at du har været fx udenfor en dør, ihvertfald finder jeg noget overblik der forsvinder for dig i vores tråd her)
Seneste indlæg
Ramadan
af somo
11/03/2025 13:12
Lys
af Arne Thomsen
10/03/2025 17:55
Hvad er meningen?
af Hanskrist
05/03/2025 10:46
Den religiøse spirituelle dimension
af Hanskrist
04/03/2025 19:19
Vigtige præciseringer
af somo
27/02/2025 18:20
Nyheder fra DR
Australsk mand har levet med et kunstigt..
12/03/2025 10:29
Københavns Lufthavn øger sit overskud
12/03/2025 10:05
Polen bekræfter: Amerikanske våben sen..
12/03/2025 09:54
Forsvaret har vokseværk: 950 militære ..
12/03/2025 09:24
Svenske Northvolt indgiver konkursbegær..
12/03/2025 08:30
Nyheder fra kristeligt-dagblad.dk
99,7 procent af pant bliver til nye flas..
12/03/2025 08:28
Mette F. ser frem til samarbejde med GrÃ..
12/03/2025 08:27
Anholdt kaptajn efter skibskollision i N..
12/03/2025 08:17
Flere ønsker at blive begravet i nature..
12/03/2025 08:13
Andreas Mogensen om Musk-sviner: Det har..
12/03/2025 08:09