0
registrerede
185
gæster og
1526
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Kristus-Ordet
|
Arne skriver:
Og så er spørgsmålet vel, om jeg her på trosfrihedens hjemmeside skal "brændes på bålet" som den "kætter", jeg vel påstås at være.
Hvis du skal brændes på bålet bliver det ikke som kætter, for du er ikke i nærheden af kristendommen, du har ikke fat i så meget som en flig af kristendommen hvilket et af dine seneste indlæg viser med al tydelighed, her fraskriver du dig kristendommen i klare tydelige vendinger hvilket du iøvrigt har gjort fra tid til anden i alle de år jeg har kendt dig, så intet nyt i det forhold.
Hvis du skal brændes af så er det for din uvane med at forplumre alle debatter så de slutteligt ender med at der i hele verden kun findes din ikon oplevelse der er værd at tale om og så at universet er så fåking kæmpe stort at det hele kan være ligemeget, alting ved menneskelivet er ligegyldigt eller fuldstændig uden betydning.
Dit storhedsvanvid har indenfor de sidste par døgn nået nogle højde jeg ikke har kendt magen til (1)*. Og det groteske er at du intet har at have det i, du er fuldstændig blank omkring den teologiske udvikling de sidste par hundrede år.
(1)*:
Og angående dit citat fra Johannes Evangeliet, så er det jo netop her, jeg har fået den "kætterske" tanke, at Johannes måske ikke har forstået Kristus helt rigtigt - Johannes var jo trods alt kun et menneske.
LOL tak for dagens grin Arne, ufrivillig morsom nok, men du aner ikke hvor sjov du der var, fremstod
Men Johannes kunne skrive og forklare sig, og vi elsker ham herfor, du Arne bidrager kun til tågesnak, du forplumrer og gør alting uklart og til sidst, hver eneste gang slutter du af med din ikon oplevelse som hvad der slår alt selv om du aldrig har formået at hæfte nogle fornuftige forklaringer på den oplevelse, hver gang tænker jeg hvad er det du vil fortælle os med den historie, du aner det ikke engang selv, det står hen i det uvisse
Og så dit sidste stunt du optræder med er det fåking store univers der gør menneskets forsøg på at forstå sig selv omsonst og mennesket uden betydning.
Ikke engang så meget som den Pascal'ske tanke at det dog er menneskets fortjeneste at du kender til universets fåking størrelse er gået op for dig
|
|
|
|