1
registreret
(1 usynlig),
28
gæster og
1453
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Kristus-Ordet
|
Hej Tikka.
Tak for at du gider at interessere dig.
Det, jeg antager, er, at vist alle dele af kristendommen fastholder, at Gud er almægtig, fuldkommen, god og kærlig.
Alligevel var der - iflg. kristendommen - engle, der fik frihed til at vende sig fra Gud, og derved opstod Satan, synden, "det onde" og lidelsen, som vi mennesker, der også fik en fri vilje, kunne lokkes med på allerede af slangen, Satan, i Paradisets have. Kristendommens Gud har således givet mulighed for, hvad vi oplever som ondt.
Hertil kommer jo så naturkatastrofer, hvoraf de fleste jo ikke er menneskeskabte (Vulkanudbrud, jordskælv, tsunamier).
Det er så her, jeg tænker på, om vi har overset - eller ignoreret - hvor lille og hvor ubetydelig en del af hele "skaberværket" vi jo ved fra vores naturvidenskab, at vi mennesker er, og at det måske derfor er urimeligt, at vi her i dette univers, forventer at skulle være dem, der først af alt elskes af Gud.
At vi så oplever, at blive ramt af "det onde" er måske bare "en forkælet holdning" hos os mennesker, der mener, at vi er vigtigst af alt?
Måske skal vi bare glæde os over, at de bedst egnede af os (Darwin) får lov at eksistere lidt tid - at dét er Guds kærlighed - som vi kan give videre til hinanden - og til alt omkring os og derved skabe fred, harmoni og lykke, hvor vi er
Det er ud fra dette, jeg stillede spørgsmålet: Har vi mennesker opfattet kristendommen forkert?
Håber jeg fik gjort mig nogenlunde forståelig
M.v.h. Arne
|
|
|
|