1
registreret Arne Thomsen
95
gæster og
1398
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Anonym
Emne: Re: Kristus-Ordet
|
Hej Arne
Når jeg skriver "perlehønelogik", så er det sandelig ikke for at ramme dig på dine mentale evner. Dem anser jeg som ganske fremragende. Du er en ældre herre, hvilket kun din egen ærlige snak om din alder vidner om (billedet er vist ikke opdateret). Kognitivt kan du uden tvivl konkurrere med de 20-30-årige.
Jeg har altid beundret ældre mennesker. I mine teenageår spillede jeg skak med en mand - min ven - på 90. Jeg har altid haft det dejligt i selskabet med ældre mennesker.
Hvad jeg anholder er kombinationen af to ting:
1) Dit forsøg på at gribe om kristendommen med et såkaldt "problem", som du koger ned til tre ord uden skyggen af nuancer. Og du fremturer yderligere - efter min mening en anelse hånligt - når du fremstiller det som om, at kristendommen nærmest kollapser under vægten af dette "problem". Fx også din måde at omtale skabelsesberetningen (o.a.) på var en smule over grænsen på nogle punkter, synes jeg. Du fortolkede frit - og mine øjne nærmest "sejrrigt" - tydeligt i modstrid af, hvad der lå i fortællingen selv.
2) Du virker - igen i mine øjne - meget indladende, når du "åh så gerne" vil forstå kristendommen og komme til tro. Når du gør det, så lægger jeg jo mit hjerte i dialogen. Men så pludselig - så trækker du dig ud igen med konklusionen om, at du heldigvis ikke behøver kristendommen. Du kniber med øjet (blinke-smiley) og strutter af lykke over, at vi efter din overbevisning "intet kan vide", og at dette bare er fantastisk og vidunderligt. Og dette gør du igen og igen, så det (i mine øjne) er blevet et mønster. Det gør det svært for mig at gå i dialog med dig.
I den forstand føler jeg faktisk, at du leger med mit hjerte. Jeg ønsker bare din oprigtighed, og at du er ligefrem.
Thomas
|
|
|
|