1
registreret
(1 usynlig),
29
gæster og
1500
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Kristus-Ordet
|
Jeg gir op Arne
Du har mistet overblikket Arne
Og du formår slet ikke at holde dig til emnet, ovenikøbet dit eget emne, at trænge ind i og forstå de kristnes trosliv
Vi har talt om det i uger nu, og pludselig er du at snakke med, skrive med, drøfte med, debattere med som et lille barn
Det er simpelthen til dato det mest åndssvage eller urkomiske jeg har oplevet med en anden voksen mand jeg tilkender, ihvertfald i udgangspunktet, at være ved sine fulde fem
Hilsen HansKrist
PS:
Jeg har ikke nødvendigvis berøringsangst for teodicé-problematikken, men den har ikke en hujende fis at gøre med det kristne trosliv, det vi møder i kristendommen, så fat det dog mand!!!!
Og jeg har argumenteret herfor ganske fremragende, vist og demonstreret for dig at teodicé-problematikken ikke har sin plads i det kristne trosliv, det kristendommen byder og indbyder os til at være med i
Så forstå det dog mand!!!!
Du ville have deltaget med liv og sjæl i hvor mange engler der kan stå på et knappenålshoved
PPS:
Jeg skrev Arne:
det har intet at gøre med evangeliet og det kristne trosliv, hvad det er vi indbydes til at være med i.
Du svarer:
En holdning til teodicé-problemet, som den, du her udtrykker: "Nonsens", tror jeg, svækker din - og den herskende kristendoms - troværdighed katastrofalt.
Nej!!!
PPPS:
Hvis nogen følger med fra sidelinjen kan de da konstatere at bølgerne går højt. Og lidt morsomt eller nogen underholdningsværdi er der nok også i det
Det er gak gak, noget så gakket
|
|
|
|